گروه شهری: کمتر از یک هفته پس از بهره‌برداری از زیر گذر قیطریه در بزرگراه صدر و درست زمانی که روزشمار این پروژه به 95روز رسیده، دستگاه جرثقیل دروازه‌ای (گنتری کرین) از رمپ غربی این بزرگراه به سمت پل طبقاتی صدر در حال حرکت است.

پل

چندی پیش معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از آغاز به‌کار این جرثقیل‌ها برای ساخت طبقه فوقانی بزرگراه صدر تا «پایان آبان‌ماه» خبر داده بود و با پایان مونتاژ نخستین دستگاه، انتظار برای ساخت مکانیزه بزرگراه طبقاتی صدر در حال پایان‌یافتن است.مازیار حسینی هفته پیش از ورود آخرین محموله قطعات جرثقیل‌های غول‌پیکر، برای نصب قطعات بتنی در کارگاه بزرگراه صدر خبر داده بود. به گفته وی این محموله 60کانتینر بود که از گمرک ترخیص شد. تعداد این جرثقیل‌ها چهار دستگاه است که دو دستگاه در شرق و دو دستگاه در غرب نصب می‌شود. وی گفت: محل فعالیت برای دو جرثقیل در شرق بزرگراه صدر آماده است اما در غرب بزرگراه محدودیت‌ جا وجود دارد که این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

هم‌اکنون کار مونتاژ دو دستگاه جرثقیل دروازه‌ای در شرق بزرگراه صدر آغاز شده و با ساخت ستون‌های دروازه‌ای در شرق این پروژه و در حد فاصل دو بزرگراه صیاد شیرازی و امام علی، کار احداث رمپ شرقی بزرگراه طبقاتی صدر نیز در حال اجراست. به گفته مسئولان پروژه بزرگراه طبقاتی صدر با آغاز به‌کار جرثقیل‌های دروازه‌ای (گنتری کرین)، روزانه بیش از 30متر از بزرگراه طبقاتی ساخته خواهد شد و چهار دستگاه مستقر در این پروژه امکان ساخت ماهانه یک کیلومتر از بزرگراه را خواهند داشت. مازیار حسینی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: با آغاز به‌کار این دستگاه قطعا رکوردهای قبلی افزایش خواهد یافت و ساخت مقدار بیشتری از بزرگراه در عرض یک‌ماه ممکن خواهد شد و البته این کار به‌دست توانای مهندسان ایرانی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 190575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز