چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه دومین جشنواره عکس ایران ‌شناسی با هدف شناساندن معماری غنی ایران در قبل و بعد از ظهور اسلام، گشایش یافت.

عکاسی

به گزارش ایرنا، در مراسم گشایش این نمایشگاه، حسن حبیبی رییس بنیاد ایران‌شناسی، مدیر، اعضای شورای علمی و داوران جشنواره، صاحبان آثار برگزیده در بخش نمایشگاهی و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر عکاسی، در بنیاد ایران‌شناسی حضور داشتند.

رییس بنیاد ایران‌شناسی در این مراسم گفت: سال گذشته جشنواره، با سه موضوع طبیعت، معماری و مردم ایران برگزار شد که عکس های برتر جشنواره در قالب کتاب نخستین جشنواره عکس ایران‌شناسی منتشر شد.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب عکاسان از جشنواره اول بر آن شدیم تا با اندکی تفاوت و با تخصصی کردن موضوع جشنواره، معماری ایران را در قبل و بعد از ظهور اسلام مد نظر قرار دهیم و جشنواره دوم را برگزار کنیم.

حبیبی همچنین برگزاری این دوره از جشنواره عکس ایران شناسی را استفاده از امکانات و استعدادهای عکاسی کشور و نیز ترغیب عکاسان آماتور و حرفه‌ای‌ در جهت معرفی هرچه بیشتر ایران اسلامی دانست.

آیین اختتامیه این نمایشگاه 24 آبان ‌ماه برگزار خواهد شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره، معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

در دومین جشنواره عکس ایران‌شناسی، 421 عکاس از سراسر کشور، پنج هزار و 829 اثر عکاسی در سه موضوع بناهای عمومی و خصوصی، بناهای مذهبی و تزیینات معماری را به دبیرخانه جشنواره عکس ارسال کردند که پس از بررسی و داوری آثار رسیده، سرانجام 160 عکس از 99 عکاس، برگزیده و به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافت.

این نمایشگاه تا 24 آبان‌ ماه، همه‌ روزه از ساعت 10 تا 17 پذیرای علاقمندان به هنر عکاسی است.

 

کد خبر 190528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز