چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: در خانه‌های بزرگ که یک اتاق به کتابخانه اختصاص داده شده است، مشکلی از نظر جا و مبلمان که به مطالعه راحت‌تر کمک کند، وجود ندارد. اما در شرایطی که در اتاق‌نشیمن باید فضایی را به محل مطالعه اختصاص دهید، وضع فرق می‌کند. انتخاب جایی دنج، نوع مبلمان و تنظیم میزان نور دقت بیش‌تری می‌طلبد.

چطور جای دنجی را برای مطالعه در نظر بگیریم؟

مکان

جایی را انتخاب کنید که دسترسی به کتاب‌ها راحت‌تر باشد. به دنبال جایی نزدیک پنجره باشید. در صورت داشتن پنجره‌ای بزرگ، ساخت یک نیمکت به اندازه عرض پنجره را سفارش دهید.

یک مبل راحتی دسته‌دار نزدیک قفسه کتاب با یک میزعسلی کوچک نیز مناسب است.

دکوراسیون


دکور

راحتی شرط لازم این مکان است بنابر این ضمن زیبایی از راحت بودن مبل انتخابی مطمئن شوید. از یک صندلی بزرگ یا یک مبل راحتی استفاده کنید. اگر مشکلی از نظر جا ندارید بهتر است مبل یا نیمکت به اندازه‌ای باشد که بتوانید روی آن دراز بکشید. چند بالش و کوسن روی آن بیندازید. روانداز را فراموش نکنید.

دکوراسیون

نور

مطمئن شوید نور کافی برای مطالعه وجود دارد. نور کم و نامناسب، چشم را ضعیف می‌کند.

دو منبع روشنایی برای این منظور در نظر بگیرید. یکی نور چراغی که مستقیم از سقف آویزان است و دیگری چراغ رومیزی یا مطالعه. در مورد افراد راست دست چراغ مطالعه را سمت چپ و در مورد افراد چپ دست برعکس عمل کنید. با چراغ‌های مطالعه قابل انعطلف، میزان نور را تنظیم کنید.

از لامپ‌های فلورسنت که باعث سردرد و میگرن می‌شوند، استفاده نکنید.

دکوراسیون

http://www.interiorholic.com

کد خبر 190527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز