همشهری آنلاین: داور بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: مسئولان دانشگاهی ما باید به این نکته واقف شوند که حرکت‌های قرآنی دانشگاه‌ها نباید تنها به برگزاری مسابقات قرآن محدود شود و انتظار فعالیت‌های بیشتر از این می‌رود.

سیدجواد سادات‌فاطمی، یکی از داوران بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: این دوره از مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و این مسابقات به نظر راضی‌کننده می‌رسید.

وی در ادامه در مورد برخی تغییرات آیین‌نامه‌ای این دوره از رقابت‌ها افزود: تغییراتی که در آیین‌نامه‌ها به وجود می‌آید برای کیفی‌سازی جشنواره‌ها است و امسال نیز تغییراتی نسبت به ادوار گذشته اعمال شده بود که امیدواریم این تغییرات همراه با بازدهی مناسب باشد.

این داور بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور یکی از این تغییرات را انتخاب قاری برگزیده از دید متسابقان عنوان و تصریح کرد: اینکه متسابقان بتوانند در جریان رقابت‌ها قرار گیرند و فضای جدیدی برای آن‌ها مهیا شود بسیار خوب و مفید فایده خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید در مسابقات قرآن که برگزار می‌کنیم انگیزه‌های زیادی را برای حاضران در سالن و سایر متسابقان فراهم کنیم تا در زمان تلاوت‌ها توجه بیشتری به نحوه اجرا داشته باشند که این امر بر گرایش به سمت قرآن مؤثر خواهد بود.

سادات‌فاطمی یکی دیگر از تغییرات این دوره از رقابت‌ها را برگزاری رقابت قرائت موضوعی و مفهومی قرآن کریم در بخش قرائت تحقیق دانست و اظهار کرد: هر چه قرائت به سمت مفهومی شدن و استفاده از معارف قرآنی پیش برود قطعاً تسلط قاریان در این زمینه را بیشتر خواهد کرد و هر چه قرائت‌ها به سمت موضوعی شدن پیش برود قطعاً باعث می‌شود تا عمق آشنایی این قراء با قرآن کریم بیشتر شود.

این فعال قرآنی کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در سطح خوبی برگزار شد، گفت: اگرچه در دانشگاه نباید تنها به برگزاری مسابقات قرآن اکتفا کرد اما کار کردن در همین حد هم جای تشکر و قدردانی دارد.

این داور بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در پایان تصریح کرد: مسئولان دانشگاهی ما باید به این نکته واقف شوند که حرکت‌های قرآنی دانشگاه‌ها نباید تنها به برگزاری مسابقات قرآن محدود شود و انتظار فعالیت‌های بیشتر از این می‌رود.

کد خبر 190475
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز