گروه اقتصادی: سریال تکراری افزایش قیمت‌ها پس از چند‌ماه چانه‌زنی، انکار و تأیید این بار در صنعت هوایی کشور اتفاق افتاد.

iran air

 به گزارش همشهری، افزایش 60 تا 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما در حالی از روز گذشته اجرا شد که سازمان حمایت اعلام کرد این امر تا‌کنون به تأیید سازمان نرسیده است. این در حالی است که شورای‌عالی هواپیمایی پیش از این درباره افزایش قیمت به نتیجه رسیده و مصوبه‌ای در این خصوص داشته است.

اصرار شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت گرچه از سال گذشته و بعد از چند مرحله افزایش اندک وجود داشت اما پس از آن اوج گرفت که دو تصمیم دولت، نگرانی آنها درباره ادامه فعالیت را به‌شدت افزایش داد. آزادسازی قیمت سوخت و حذف سهمیه ارز مرجع طی ماه‌های گذشته هزینه شرکت‌های هواپیمایی را به‌شدت افزایش داده و آنها را ناگزیر به بازنگری در قیمت‌ها کرده است.

افزایش 60تا 70درصدی قیمت بلیت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که چندی پیش از افزایش نرخ بلیت هواپیما تا سقف حداکثر 50درصد خبر داده بود روز گذشته افزایش 60تا 70درصدی نرخ بلیت را تأیید کرد و به فارس گفت: این نرخ‌های جدید از روز 16آبان‌ماه لازم‌الاجراست. کاپیتان نخجوانی تأکید کرد که بلیت‌هایی که قبل از این تاریخ فروخته شده مشمول افزایش قیمت نخواهد بود.

سازمان حمایت: افزایش قیمت‌ها تأیید نشده است

معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که گرچه درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما هنوز به سازمان حمایت نرسیده اما افزایش قیمت در حوزه سفرهای خارجی اجتناب‌ناپذیر است. وحید منایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: افزایش قیمت بلیت باید به‌گونه‌ای باشد که شرایط مصرف‌کنندگان نیز درنظر گرفته شود؛ با وجود این هنوز تصمیم نهایی در این‌باره گرفته نشده است.

کد خبر 190454
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز