همشهری آنلاین: رئیس سازمان وظیفه عمومی شرایط استفاده از معافیت تحصیلی را برای مشمولان اعلام کرد.

سربازی

 

به مهر، سردار سید حمید صدرالسادات به شرایط استفاده مشمولان از معافیت تحصیلی اشاره کرد و گفت: در قانون جدید خدمت سربازی که از ابتدای امسال اجرا شد، شرط قبولی مشمول از طریق کنکور و آزمون‌های ورودی در دانشگاه‌ها، حذف شده است.

وی ادامه داد: مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در دوره‌های مختلف، مانند پودمانی، فراگیر، بین‌الملل و سایر مقاطع تحصیلی بدون آزمون را داشته باشند، به شرط نداشتن غیبت، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

صدر السادات به دیگر ظرفیت‌های موجود در قانون برای استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان اشاره کرد و عنوان داشت: فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی فرصت دارند تا یکسال پس از اتمام تحصیل، خود را برای اعزام به خدمت معرفی نمایند، این در حالی است که این فرصت در قانون قبلی 6 ماه در نظر گرفته شده بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین تاکید کرد: فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی نیز چنانچه ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل، در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی در خصوص سقف تحصیلی و استفاده از این معافیت در مقاطع بالاتر علمی، اظهار داشت: پیش از این، ادامه تحصیل تا سطح دکتری تخصصی امکان پذیر بود که این مورد نیز در قانون جدید مورد بازنگری قرار گرفت و هم اکنون مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز داشته باشند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

صدرالسادات ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اجرای قانون جدید خدمت نظام وظیفه، تا هر مقطعی که وزارت علوم به عنوان یک مقطع تحصیلی در داخل یا خارج از کشور تعریف کند، استفاده از معافیت تحصیلی امکان‌پذیر است به شرطی که تمام فرجه‌های قانونی برای ادامه تحصیل رعایت شود و مشمول وارد غیبت نشده باشد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی خاطر نشان کرد: قانون جدبد سربازی برای ادامه تحصیل مشمولان ظرفیت‌های بسیار مناسب و بالایی دارد البته به شرطی که قصد جوانان، ادامه تحصیل باشد؛ چرا که برخی از افراد از این مورد به عنوان پوششی برای رها و معاف شدن از خدمت استفاده می‌کنند.

کد خبر 190417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز