رئیس سازمان توسعه تجارت در واکنش به تشدید انتقادها از ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا گفت: ممکن است در آینده براساس تشخیص کارشناسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازنگری‌هایی که انجام می‌شود، تغییراتی در لیست ممنوعیت کالاها ایجاد شود.

اوباما

 به گزارش همشهری، چندی پیش دولت تصمیم به ممنوعیت صادرات 52 قلم کالای خوراکی، صنعتی وشیمیایی با هدف رفع نگرانی از کمبود کالا در کشور گرفت که اعتراض برخی فعالان بخش خصوصی و البته صادرکنندگان این کالاها را برانگیخت چراکه به گفته آنها بازارهای صادراتی کشور از دست خواهد رفت و تلاش‌های صادرکنندگان ابتر خواهد ماند.

دیروز حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت باردیگر مخالفت ضمنی خود را با این تصمیم دولت علنی کرد و گفت: ممکن است در بازنگری که در آینده انجام می‌شود، برخی از کالاها از این لیست حذف شوند. وی افزود: همچنین ممکن است احیانا برخی از اقلام براساس تشخیص کارشناسان سازمان حمایت و براساس تکلیفی که در هشتم آبان‌ماه سال‌جاری برای این سازمان ایجاد شده، اقلامی را به این لیست اضافه کنیم. او با تأکید بر اینکه یک چارچوب کلی در جلسات سازمان حمایت برای این لیست تعیین شده است، خاطرنشان کرد: متناسب با تأثیر‌پذیری این کالاها از ارز مرجع و تأثیر‌پذیری آنها براساس شدت نیازشان در بازار داخلی راهکارهای صحیحی را برای استمرار صادرات لحاظ می‌کنیم.

کد خبر 190303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز