همشهری آنلاین: رئیس کمیته فنی بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به اینکه برنامه‌های جدیدی که در این دوره جشنواره در نظر گرفته شده بود، در راستای نیازهای جدید حوزه قرائت و حفظ قرآن بوده است، تأکید کرد: در دوره‌های آینده باید روند این‌ نوآوری‌ها تقویت شود.

قرآن

سیدعلی سرابی، رئیس کمیته فنی بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در این دوره از مسابقات همه چیز بر اساس برنامه پیش رفت و بیشترین دغدغه ما مربوط به زمان‌بندی بود که این مشکل با برنامه‌ریزی خوبی که صورت گرفت برطرف شد.

سرابی در ادامه افزود: علاوه بر این ما سعی کردیم در رشته‌هایی که رقابت‌ها فشرده‌تر و نزدیک‌تر بود فینال داشته باشیم که این امر هم محقق شد و در رشته‌های حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل و تحقیق و در دو بخش بانوان و آقایان موفق به برگزاری مسابقات فینال شدیم.

رئیس کمیته فنی بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور یکی دیگر از برنامه‌های قابل ذکر این دوره از مسابقات را برنامه‌های جنبی آن دانست و تصریح کرد: در این دوره از مسابقات برنامه‌های جنبی بسیار مناسبی را در نظر گرفته بودیم که خوشبختانه همه این برنامه‌ها محقق شد.

وی یکی از وجوه تمایز این دوره از رقابت‌ها با دوره‌های قبل را برگزاری مسابقات موضوعی قرآن در حاشیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان عنوان و اظهار کرد: پیش‌بینی ما از برگزاری این رقابت این بود که با این حرکت گامی را به سمت تلاوت‌های موضوعی برداشته باشیم که امیدواریم این امر در بلندمدت هم محقق شود.

سرابی خاطرنشان کرد: در جشنواره بیست و هفتم کار جدید دیگری که صورت گرفته بود شرکت دادن متسابقان در امر داوری مسابقات بود، ما در این دوره فرم‌هایی را تهیه کرده بودیم که بر اساس آن متسابقان حاضر در سالن مسابقات به تلاوت‌های قاریان نمره می‌دادند.

رئیس کمیته فنی بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: این کار دو نتیجه برای برگزار کنندگان مسابقات داشت، اول اینکه بخشی به عنوان معرفی قاریان برتر از دید متسابقان به جشنواره افزوده شد و دومین مورد هم این بود که استعدادهای داوری از بین دانشجویان انتخاب شد تا در آینده از این استعدادها استفاده‌های بهتری شود.

وی در ادامه به اهداف کمیته فنی از اضافه شدن بخش‌های جدید به این دوره از جشنواره اشاره و تأکید کرد: پیش‌بینی ما بر این بود، با توجه به نیازهای جدیدی که در ارتباط با قرائت و حفظ قرآن کریم مطرح شده است و همچنین به جهت تقویت بُعد تبلیغی و کارآمدی حافظان و قاریان قرآن کریم این بخش‌ها اضافه شوند.

سیدعلی سرابی در ادامه به بحث تأثیرگذاری بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: نظر ما این بود که با ارائه نوآوری‌های جدید در جشنواره بیست و هفتم قرآن و عترت دانشجویان کشور بتوانیم در راستای تأثیرگذاری بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم گام برداریم.

رئیس کمیته فنی بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مورد روند ادامه‌دار بودن این نوآوری‌ها در دوره‌های آینده این مسابقات اظهار کرد: ما این حرکت را آغاز کردیم و به نظر من با توجه به نیازهای جدید حوزه قرائت و حفظ قرآن کریم چنین برنامه‌هایی نه تنها باید ادامه‌دار باشند بلکه باید در راستای تقویت آن‌ها نیز حرکت کنیم.

کد خبر 190226
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز