همشهری آنلاین: خبرگزاری رسمی سعودی گزارش کرد از دچار شدن یک شهروند سعودی در پایتخت این کشور، به یک ویروس شبیه ویروس سارس، سومین مورد در جهان تا به حال خبر داد.

sars-lke

به گزارش رویترز به نقل از این خبرگزاری این مرد سعودی اکنون از بیماریش بهبود پیدا کرده است.

این ویروس جدید از نوع کوروناویروس که بالقوه می‌تواند مرگبار باشد از همان خانواده ویروس سارس (SARS) - عامل نشانگان شدید حاد تنفسی- است که تا به حال تنها دو مورد دیگر آن گزارش شده است: یک مورد در یک مرد سعودی که پیش از این امسال درگذشت، و یک مرد اهل قطر که در بیمارستانی در لندن درمان شد.

وزارت بهداشت سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولان پس از انجام آزمایش بر این مورد جدید بیماری در وزارت بهداشت، نمونه‌ای را به خارج فرستادند که نتیجه آزمایش از لحاظ این ویروس جدید مثبت بوده است.

این بیانیه می‌گوید مرد بیمار درمان لازم را دریافت کرده و بهبود پیدا کرده است و می‌افزاید این مرد ریاض را ترک نکرده است.

سازمان جهانی بهداشت در ماه سپتامبر (شهریور) یک هشدار جهانی درباره این ویروس جدید را اعلام کرد اما بعد افزود که به نظر نمی‌رسد این ویروس به آسانی از انسانی به انسان دیگر منتقل شود.

کوروناویروس‌ها شامل گونه‌های ویروسی می‌شوند که سرماخوردگی معمولی و سارس یا نشانگان حاد شدید تنفسی- بیماری که شیوع آن در سال 2002 در چین آغاز شد و یک دهم از 8000 فرد مبتلا شده به آن در سراسر جهان را کشت- را هم ایجاد می‌کنند.

کد خبر 190166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز