جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس آمار ارایه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، 366 میلیون نفر در جهان دیابت دارند و 80 درصد از مرگ و میر بیماران دیابتی درکشورهای درحال توسعه اتفاق می‌افتد

366 میلیون نفر مبتلا به دیابت در جهان

به گزارش ایرنا، دکتر طیبه نجفی،متخصص بیماری‌های داخلی گفت: شیوع دیابت به عنوان نخستین بیماری غیرواگیر در جهان زیاد است و هم اکنون این بیماری جزو چهار علت مرگ و میر در جهان است.

وی ادامه داد: شیوع دیابت در ایران 5/9 درصد است که در دوسال اخیر حدود 400 هزار نفر در این زمینه غربالگری شده‌اند. برنامه غربالگری دیابت در مراکز بهداشت کشور و به خصوص درشهرهای بزرگ کشور در حال انجام است و این مراکز به مبتلایان دیابت آموزش‌های لازم و همچنین اطلاعات مناسبی به منظور پیشگیری از این بیماری و آشنایی با عوارض آن ارایه می‌دهند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: بیماری قلبی و عروقی، نابینایی و کم بینایی و مشکلات چشمی، سکته مغزی، زخم پای دیابتی ومشکلات کلیوی بخشی از این عوارض هستند که هزینه زیادی را بر اقتصاد جامعه متحمل می‌کنند.

به گفته وی به منظور پیشگیری از بیماری دیابت در جامعه، آموزش بسیار مهم است و در این زمینه به همکاری همه نهادها و سازمان‌ها نیاز است تا بتوان از ابتلای افراد بیشتر در جامعه به این بیماری کاست.

کد خبر 189892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز