پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جراحی‌های روی دستگاه گوارش برای چاقی (bariatric surgery) که معلوم شده است دیابت را هم درمان می‌کند، در یک نظرسنجی از پزشکان و پژوهشگران کلینیک کلیولند در آمریکا به عنوان مهمترین ابداع پزشکی برای سال 2013 انتخاب شد.

bariatric

به گزارش مدپیج تودی مشارکت کنندگان در این نظرخواهی که برای کنفرانس درباره پیشرفت تکنولوژی مراقبت بهداشتی که در این هفته در کلینیک کلیولند برگزار می‌شود، انجام شد، همچنین شیوه درمان کاتاراکت (آب مروارید) با لیزر فمتوثانیه‌ای، طیف‌سنجی توده‌ای برای تشخیص عفونت‌های باکتریایی، قانون اصلاح بیمه همگانی آمریکا (Medicare) در کنگره آمریکا را در رده‌های بعدی فهرست ده‌تایی مهم‌ترین ابداعات قراردادند.

این فهرست بوسیله کارکنان کلینک کلیولند از میان 150 نامزد از تکنولو‌ژی های در حال ظهور که تصور می‌رود با احتمال زیاد به موفقیت تجاری دست پیدا کنند، انتخاب شده است.

اثر ضددیابتی جراحی ضد چاقی برای اولین بار به عنوان یک منفعت جانبی غیرمنتظره این عمل شناسایی شد. از آن هنگام این شیوه به محور بررسی در کارآزمایی‌های درباره کنترل دیابت بدل شده است. این اثر با انواع روش‌های این نوع جراحی دیده است، از جمله جراحی بای‌‌پس معده سنتی، معده‌برداری با آستینی کردن و آستینی کردن انثی‌عشر.

دکتر فیلیپ شوئر، رئیس مدیر بالینی موسسه باریاتریک و متابولیک گفت جراحی ضدچاقی به این خاطر در راس ابدعات پزشکی انتخاب شد که علاوه بر درمان چاقی، درمان موثری برای دیابت هم هست، و بر مراقبت پزشکی در سال 2013 تاثیر خواهد شد.

کد خبر 189842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز