چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اعلام اقدامات انجام‌شده برای مهار نقدینگی، گفت: تحولات سکه در ماه‌های اخیر ناشی از عوامل تعیین‌کننده‌ای همچون نرخ ارز و طلا در بازار جهانی بود و به همین دلیل باید گفت که بازار سکه در این مدت حبابی نبوده است.

به گزارش مهر، پیمان قربانی اظهارداشت: بانک مرکزی به‌صورت مستمر در حال رصد بازار سکه بوده و متناسب با تحولات قیمتی، راهکارهایی را می‌تواند مدنظر قرار دهد که ازجمله آنها، جمع‌آوری نقدینگی به‌منظور هدایت آن به سمت تولید با استفاده از ابزارهایی همچون فروش اوراق مشارکت، مهار اضافه برداشت‌ها و خطوط اعتباری است.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تأکید کرد: چنانچه زمانی بانک مرکزی به‌منظور جذب نقدینگی تصمیم به فروش سکه بگیرد، مطمئناً‌ در موعد مقتضی این امر، با اطلاع‌رسانی گسترده به آگاهی مردم خواهد رسید. قربانی همچنین درخصوص هدایت نقدینگی موجود اظهارداشت: با توجه به پایش‌هایی که در مورد رشد نقدینگی و روند آن صورت‌گرفته، اقدامات لازم ازجمله فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی مدنظر قرار گرفته است که در مرحله اول آن در‌ماه گذشته 25هزار میلیارد ریال توسط پنج بانک عامل عرضه شد.

کد خبر 189835
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز