گروه اقتصادی: امتناع شرکت‌های خودروسازی از عرضه خودرو، افزایش چندباره قیمت‌ها و محقق نشدن وعده وزیر صنعت و پیش‌شرط‌های کمیته قیمت‌گذاری خودرو را موجب شد.

تنظیم بازار و کاهش فاصله قیمتی خودرو در حاشیه بازار و شرکت‌های خودروسازی با افزایش عرضه خودرو و نیز بهبود کیفیت و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، ازجمله پیش‌شرط‌هایی است که بارها توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح و در مصوبه شورای سیاستگذاری خودرو برای افزایش اخیر قیمت‌ها بر آن تأکید شده بود. با وجود این طی دو هفته گذشته توقف فروش نقدی خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی و نبود کنترل و نظارت بر بازار، افزایش یک تا 20میلیون‌تومانی قیمت انواع خودرو در حاشیه بازار و سرگردانی و بلاتکلیفی خریداران را به‌دنبال داشته است.

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که مطابق روال گذشته این بار نیز شرکت‌های خودروسازی گرانی‌های اخیر را ناشی از افزایش هزینه‌ تولید خودرو به‌دلیل بالارفتن قیمت مواداولیه تولید قلمداد و اعلام کرده‌اند به‌دنبال گرانی خودرو نیستند.

طرح کمیسیون صنایع برای کاهش قیمت خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی در این کمیسیون برای کاهش و ثبات قیمت خودرو و همچنین افزایش کیفیت خبر داده و اعلام کرده است، این طرح در حال بررسی نهایی در کمیسیون است و پیشنهادهای وزارت صنعت نیز در آن گنجانده شده است. غلام محمد زارعی مهم‌ترین علت افزایش قیمت خودرو را افزایش قیمت سایر اقلام دانست و به ایرنا گفت: افزایش قیمت اجناس مختلف بر قیمت خودرو تأثیر بسیاری گذاشته است.

کد خبر 189833
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز