گروه اجتماعی _ مینا شهنی: خبرهای منتشر شده درباره سازمان تأمین اجتماعی از سوی سعید مرتضوی مدیرعامل این سازمان تکذیب شد.

مرتضوی

سعید مرتضوی درمراسم تحویل هتل همای تهران به سازمان تأمین اجتماعی، افزایش سن بازنشستگی بیمه‌شدگان این سازمان را رد کرد و گفت:سن بازنشستگی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی افزایش نخواهد یافت و این سازمان هیچ برنامه‌ای برای افزایش سن بازنشستگی در دست ندارد و درصدد تدوین یکسری مقررات برای روان‌ کردن بازنشستگی است.

هر چند پیش از این در خبرها آمده بود که افزایش سن بازنشستگی یکی از تغییراتی است که سازمان تأمین اجتماعی در قانونش اعمال خواهد کرد اما مدیرعامل این سازمان با رد این خبر در مراسمی که در هتل همای تهران برگزار شده بود، رسما اعلام کرد که این اتفاق رخ نخواهد داد. او درباره تغییراتی که قرار است در قانون تأمین اجتماعی رخ دهد به خبرنگاران توضیح روشنی ارائه نکرد و فقط به چند دلیل برای بازنگری در این قانون اشاره کرد.

او گفت:قانون سازمان تأمین اجتماعی قدیمی است و متعلق به 37سال پیش است؛ هر چند این قدمت دلیلی بر بد بودن این قانون نیست اما دیده می‌شود که قانون سازمان تأمین اجتماعی نواقص و ابهامات بسیاری دارد و در حال حاضر می‌بینیم که 10هزار پرونده در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است که مهم‌ترین دلیل تشکیل این پرونده‌ها وجود ابهام در قانون است و برای مردم گرفتاری درست کرده است، به همین دلیل بازنگری در قانون تأمین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است. ما این قانون را مورد بازنگری قرار داده و سپس آن را به مجلس ارسال خواهیم کرد.

مرتضوی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران رسما اعلام کرد که سازمان تأمین اجتماعی از ادغام در سازمان بیمه سلامت مستثناست. او توضیح داد:در اساسنامه سازمان بیمه سلامت قید شده که سازمان تأمین اجتماعی قرار نیست در فهرست سازمان‌های قابل ادغام جای بگیرد بنابراین ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی را در بر نمی‌گیرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه همکاری لازم با سازمان بیمه سلامت انجام خواهد شد، افزود:تأمین اجتماعی قراردادهای متعددی با سازمان بیمه سلامت منعقد می‌کند و نماینده تام الاختیار ما هم در جلسه‌های مربوطه شرکت می‌کند و همکاری لازم با سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود تا کارها پیش برود. براساس گفته‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دفترچه‌های درمانی این سازمان نیز با دفترچه‌های سازمان بیمه سلامت یکسان نخواهد بود درحالی‌که در اساسنامه سازمان بیمه سلامت تأکید شده که تمامی ایرانیان می‌بایست از دفترچه‌های همانند و یکسان برای درمان استفاده کنند.

مرتضوی در این مراسم اعلام کرد که همزمان با ایام فرخنده و خجسته دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیرخم، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی مهر امید(شستاما)نیز با در اختیار داشتن سهام و سرمایه 38شرکت واگذار شده به جای دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی آغاز به‌کار خواهد کرد با راه‌اندازی این شرکت دور جدید فعالیت‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی آغاز خواهد شد علاوه بر این شروع به‌کار شرکت بین‌المللی بازرگانی سازمان تأمین اجتماعی یکی دیگر از پروژه‌های مورد بهره‌برداری در ایام دهه ولایت است. این شرکت عمده فعالیت‌ خود را حول محورهای ورود کالاهای اساسی و واسطه‌ای و تأمین مایحتاج عمومی و نیازهای اساسی شرکت‌های تحت پوشش و صادرات تولیدات داخلی سازمان تأمین اجتماعی قرار داده است.

در این مراسم علیرضا فرهادی، یکی از بازنشستگان تأمین اجتماعی، نسبت به عملکرد این سازمان اعتراض کرد. هنگامی که مرتضوی پس از انجام سخنرانی به سوی صندلی‌اش برگشت فرهادی در میان حاضران از جا برخاست و گفت:این بدهی که دولت به تأمین اجتماعی دارد در حقیقت از اموال بازنشستگان این سازمان است؛ چرا که حق بیمه من و امثال من بوده که سرمایه تأمین اجتماعی را تشکیل داده است، پس مالک اصلی اموال تأمین اجتماعی بازنشستگان هستند.

وقتی دولت بدهی‌اش را با تأخیر می‌پردازد حق من و امثال من را زیر پا گذاشته است. حالا بعد از این همه سال که دولت حاضر شده این بدهی را بپردازد باید برای بهبود شرایط زندگی و مستمری بازنشستگان تدبیری اندیشیده شود. او معتقد است که سازمان تأمین اجتماعی باید برای بهبود زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران فکری بکند. در این راستا اجرای قانون همسان‌سازی‌ یکی از مهم‌ترین کارهایی است که مسئولان این سازمان باید در برنامه‌شان بگنجانند و هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

گروه هتل‌های هما در اجرای مصوبه هیأت دولت مبنی بر واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به تأمین اجتماعی به‌منظور پرداخت 35هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است. پیش از این هتل همای شیراز و هتل همای مشهد به‌صورت رسمی طی مراسمی به مالکیت سازمان تأمین اجتماعی درآمده بودند و در مراسم سه شنبه شب نیز تأمین اجتماعی صاحب هتل همای تهران شد تا به این ترتیب بخشی از بدهی دولت به این سازمان پرداخت شود. گروه هتل‌های هما وابسته به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ‌سال‌ها در عرصه صنعت گردشگری ایران میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده است. این هتل‌ها پنج ستاره‌اند و در شهرهای تهران، شیراز، مشهد و بندرعباس با 912اتاق و سوئیت فعالیت می‌کنند.

کد خبر 189817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز