مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه پروژه توسعه پیاده راه سازی در پایتخت با جدیت و سرعت پیگیری می شود، گفت: رویکرد اصلی پیاده راه سازی بر هسته مرکزی شهر متمرکز شده است و در تلاشیم که حیات و زندگی را به این محدوده بازگردانیم.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: پیشنهاداتی برای احداث پیاده راه های جدید توسط مناطق، سازمان شهرسازی یا حوزه ترافیک ارایه می شود که در کمیسیون های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند تا براساس نظرات کارشناسی و فنی در خصوص آن ها تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: در خصوص تصمیم گیری برای احداث پیاده راه های جدید، موضوعاتی مانند تاثیرات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی مدنظر و مورد توجه قرار می گیرد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: رویکرد اصلی پیاده راه سازی بر هسته مرکزی شهر متمرکز است و بیشتر جاهایی که حجم انبوه خودروها در حال تردد هستند و آمد و شد شهروندان را سخت و طاقت فرسا کرده اند برای احداث پیاده راه مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: براین اساس بیشتر مراکز عمده مراجعه شهروندان مانند بازارها و مراکز خرید، نقاط تاریخی و قدیمی شهر تهران (با هدف حفظ میراث فرهنگی) و مکان هایی که از شدت آلودگی صدا و هوا آزار دهنده شده باشد در اولویت پیاده راه سازی قرار دارند تا به نقاطی عاری از خودرو تبدیل شوند.

تشکری هاشمی گفت: در احداث پیاده راه های جدید، شبکه های موازی که خودرها بتوانند از آن عبور کنند پیش بینی می شود و همچنین در تمامی پروژه ها امکان پیاده روی به لحاظ شیب ، مسائل زیست محیطی، کاربری ها و... مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در محدوده مرکزی شهری تعدادی معبر پیشنهادی برای تبدیل شدن به پیاده راه وجود دارد گفت: احداث پیاده راه در این معابر در دست بررسی و مطالعه قرار دارد که بخشی از این معابر در محدوده بازار تهران واقع شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: به موازات توسعه پیاده راه سازی در تهران، توسعه مسیر های ویژه دوچرخه سواری و افزایش خانه های دوچرخه در سطح شهر با جدیت دنبال می شود ، به این امید که بتوانیم حمل و نقل پاک را در پایتخت گسترش داده و شرایطی را فراهم سازیم که روز به روز تمایل شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای تردد های روزانه کمتر شود.

وی با اشاره به توسعه پیاده راه سازی در محدوده بازار تهران گفت: تا چند سال پیش محدوده بازار تهران هویت خود را از دست داده بود، چون در لابه لای حجم انبوه تردد خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، تاکسی‌ها، ترافیک سنگین، آلودگی هوا و آلودگی صوتی هیچ یک جاذبه‌ها و اماکن تاریخی این محدوده به چشم نمی‌آمد. تمام این مسائل سبب شد که پیاده راه سازی در محدوده اطراف بازار با جدیت آغاز شود و با همکاری خوب کسبه و اصناف گسترش یابد.

تشکری افزود: اکنون در تلاشیم که با استفاده از تجارب موفق پیاده راه سازی در محدوده اطراف بازار تهران، پیاده راه سازی را در نقاط دیگر شهر نیز با جدیت و سرعت محقق سازیم.

کد خبر 189774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز