سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس سازمان سنجش با حضور در غرفه همشهری در نمایشگاه مطبوعات گفت: با توجه به تمهیدات انجام‌گرفته در قانون حذف کنکور، امکان حذف کنکور در همه رشته‌ها وجود ندارد.

خدایی اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا پایان سال موضوع حذف کنکور را مشخص و پس از جمع‌بندی نهایی آن را به صورت قانون درآورد. وی افزود:‌ هم‌اکنون قانون حذف کنکور با عنوان ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا تصمیم‌گیری نهایی درباره آن صورت گیرد. رئیس سازمان سنجش با اشاره به مباحث مطرح شده در قالب حذف کنکور، گفت: حذف کنکور در 90درصد کد رشته‌های امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور قابل اجراست.

ابراهیم خدایی گفت: حذف کنکور قانون مجلس است که در قالب بحث ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشجو در حال بررسی است و هنوز تصمیم‌گیری‌های نهایی در این رابطه اتخاذ نشده است، با این حال تا سال 93می‌توان کنکور را در 90درصد کد‌رشته‌های امتحانی حذف کرده و پذیرش دانشجو را بر مبنای سوابق تحصیلی داوطلبان انجام داد.

وی با اشاره به 10درصد کد‌رشته‌‌محل‌های امتحانی باقیمانده، اظهار کرد: وزارتین علوم، بهداشت و آموزش و پرورش به اجماع رسیده‌اند که برای این 10درصد قانون حذف کنکور باید بازنگری و اصلاح شود و حتی نظر رئیس مجلس شورای اسلامی هم به اصلاح این قانون است.

خدایی همچنین با بیان اینکه این طرح در حال آماده‌سازی‌ برای اجراست، به ایسنا گفت: بنده به‌عنوان کارشناس، پیش‌بینی می‌کنم که برای پذیرش دانشجو در 90درصد کدرشته‌ها، قانون حذف کنکور قابل اجراست ولی برای 10درصد باقی مانده ترکیبی از سوابق تحصیلی و آزمون کتبی باید لحاظ شود.

رئیس سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به برگزاری آزمون دکتری امسال در 18اسفند ماه، با بیان اینکه 99درصد از ضوابط و شرایط برگزاری سومین دوره آزمون دکتری همانند سال گذشته است، تصریح کرد: البته سهمیه مربیان براساس مصوبه مجلس تغییر کرده و از 30درصد به 10درصد ظرفیت مازاد کاهش یافته است.

کد خبر 189717
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز