همشهری آنلاین: متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان، دی ماه را به عنوان زمان آغاز مباحث انتخاباتی دانست و گفت: رئیس جمهور آینده از هر طیف و دارای هر تخصص و ویژگی باشد باید از سایر ظرفیت‌های کشور استفاده کند.

به گزارش همشهری آنلاین، منوچهر متکی در اعلام نظر خود درباره اینکه برخی معتقد به انتخاب چهره‌ای اقتصادی یا آشنا به سیاست خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند، گفت: دو نکته اساسی درباره انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و نکته اول پرهیز از ورود زودهنگام به تبلیغات است. علت هم این است که هم اکنون کشور درگیر مسائل مهمی است و این مسائل مهم نباید تحت‌الشعاع انتخابات قرار گیرد.

عضو سابق کابینه محمود احمدی‌نژاد افزود: پیش از این هم در برخی صبحت‌هایم به این موضوع و تلقی خود از نگاه رهبری اشاره کردم. خوشبختانه این تلقی درست از آب درآمد و ایشان در سفر خود به بجنورد به این نکته تاکید کردند؛ بنابراین فکر می‌کنم ما تا شروع بحث انتخابات باید قدری تأمل کنیم، شاید چند ماه دیگر زمانی باشد که بتوان به این بحث پرداخت.

متکی یادآور شد: در کلیت موضوع، اینکه برخی معتقدند رئیس جمهور آینده به دلیل وضعیت کشور باید چهره‌ای اقتصادی یا آشنا به سیاست خارجی باشد، نکته مهمی است، زیرا این دو موضوع دو اولویت مهم کشور است و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید همه چیز را می‌داند. اگر کسی چنین بگوید آن وقت بزرگان می‌گویند او هیچ نمی‌داند. بنابراین کشورداری امر مهمی است که بهره‌گیری از تخصص‌های مختلف و سپردن کار به متخصصان امر یکی از کارهایی است که رئیس جمهور آینده باید به آن توجه کند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده از هر طیف و دارای هر تخصص و ویژگی باشد باید از سایر ظرفیت‌های کشور استفاده کند.

متکی در پاسخ به این سوال که آیا مدل وحدتی که برای انتخابات مجلس در طیف اصولگرایان پیگیری شد، در انتخابات ریاست جمهوری هم به کار گرفته می‌شود، گفت: این پیشنهاد یک پیشنهاد خوب است اما از دی ماه به بعد فرصت خوبی برای طرح این مباحث و گفتگو دراین باره است.

کد خبر 189702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز