همشهری آنلاین: مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی، اجرای قانون بازنشستگی با حداقل 10 سال سابقه بیمه‌پردازی در سال 91 را منوط به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی‌اش از سوی هیات دولت عنوان کرد.

منصور آتشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق بند 66 قانون بودجه سال 91 کل کشور اجرای بازنشستگی با حداقل 10 سال سابقه بیمه‌پردازی منوط به تصویب آیین‌نامه اجرایی توسط هیات وزیران است.

وی در ادامه افزود: پیش از این این آئین نامه با مشارکت وزارت کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تدوین شده که به محض تصویب و ابلاغ، توسط سازمان تامین اجتماعی اجرا خواهد شد. همانگونه که طی قوانین بودجه سالهای 86 ، 88 ، 89 و 90 کل کشور بالغ بر 80 هزار نفر از این نوع بازنشستگی بهرمند شده‌اند.

آتشی گفت: در سال 1380 شاهد اصلاحات پارامتریک در ماده 76 قانون تامین اجتماعی بودیم و این ماده قانونی به گونه‌ای تغییر کرد که از 81/7/14 به بعد بصورت پلکانی هر سال یک سال به حداقل سابقه جهت بازنشستگی اضافه شود تا 90/7/14 که حداقل مذکور، 20 سال تمام سابقه بیمه پردازی برسد.

مدیرکل امور فنی و مستمری سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: علی رغم این امر طی قوانین بودجه سالهای مذکور مقرر گردید بیمه شدگانی که دارای حداقل سنی بازنشستگی مقرر باشند با داشتن حداقل 10 ساله سابقه پرداخت حق بیمه (کمتر از سابقه مقرر در ماده 76 قانون تامین اجتماعی است) به نسبت سنوات از مستمری بازنشستگی بهره‌مند گردند.

کد خبر 189666
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز