همشهری آنلاین: رئیس پردیس کیش دانشگاه تهران گفت: در رشته مدیریت رسانه در مقطع دکتری تدریس به زبان انگلیسی است و در سایر رشته‌ها نیز درحال برنامه‌ریزی برای آموزش به این شیوه هستیم.

دکتر ضرغام در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران دارای کادر علمی، فضای فیزیکی، کتابخانه و منابع علمی است و توانسته است فضای آموزشی خوبی را در بحث کمی و کیفی توسعه دهد و دریافت شهریه توسط دانشجویان در این دانشگاه به نوعی منابع ملی برای توسعه آموزش عالی است.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد دانشجویان کیش عنوان کرده‌اند که اگر این مجموعه وجود نداشت به خارج از کشور سفر می‌کردند؛ سه برنامه توامان این پردیس را توسعه تجهیزات آزمایشگاهی، فضای آموزشی و تولید منابع عنوان کرد و گفت: با انجام این اقدامات، زمینه‌های لازم جهت پذیرش دانشجوی خارجی نیز فراهم خواهد شد.

به گفته رییس پردیس کیش دانشگاه تهران، در مقطع دکتری در هر گرایش هفت نفر پذیرش داریم و با توجه به اخذ مجوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در رشته مدیریت رسانه در مقطع دکتری تدریس دروس به زبان انگلیسی است، با این حال در سایر رشته‌ها نیز در حال برنامه‌ریزی آموزش به شیوه انگلیسی هستیم.

ضرغام خاطر نشان کرد: آموزش زبان انگلیسی در رشته‌های مختلف، بستگی به توان مجموعه آن رشته دارد.

وی در خصوص میزان پذیرش دانشجوی خارجی در این پردیس گفت: جذب دانشجوی خارجی در این پردیس محدود است اما برنامه افزایش جذب این دسته از دانشجویان است و در صورتی که منابع مالی دانشگاه تقویت شود، می‌توانیم دانشجوی خارجی نخبه بورسیه جذب کنیم.

کد خبر 189628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز