همشهری آنلاین: در حال حاضر به خشکسالی بودجه برخوردیم چون شرایط کشور به مانند سال‌های قبل نیست که بتوانیم بودجه‌های برآورد شده مشخص را تامین کنیم چرا که تاکنون از ۴۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده بعید می‌دانم بتوانیم ۱۵ هزار میلیارد تومان آن را هم محقق کنیم .

دکتر علی لاریجانی که در مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح جانبازان و ۳ پروژه عمرانی مدیریت شهری کرج سخنرانی می کرد با بیان این که از وظایف حکومت و حکمرانان این است که زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم کنند، تصریح کرد: در زمینه ایجاد عدالت در استان‌ها مشکلاتی داریم چرا که در سال‌هایی که ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده داشتم به خوبی ناعدالتی‌ها در بین استان‌های کشور را درک کردم به عنوان مثال در برگزاری کنکور تلاش کردیم تا با ساخت برنامه‌هایی این مشکلات تا حدودی مرتفع شود.

دکتر لاریجانی به وضعیت اقتصادی کنونی کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر به خشکسالی بودجه برخوردیم چون شرایط کشور به مانند سال‌های قبل نیست که بتوانیم بودجه‌های برآورد شده مشخص را تامین کنیم چرا که تاکنون از ۴۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده بعید می‌دانم بتوانیم ۱۵ هزار میلیارد تومان آن را هم محقق کنیم .

وی درباره تامین بودجه مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: راه‌های دیگری چون فروش اوراق مشارکت یا تهاتر برای تامین بودجه در نظر گرفته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی که سخنانش را خبرگزاری خانه ملت منتشر کرده است، با بیان اینکه سال آینده برای تأمین بودجه سال مشکلی است تأکید کرد: باید راهی برای پیشبرد اهداف پیدا کنیم، اقتصاد مالی برای پیشبرد اهداف از طریق دولت در سال آینده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه می‌توان پروژه‌های عمرانی را از طریق فروش اوراق مشارکت انجام داد یادآور شد: هر چند بودجه لازم برای اجرای پروژه های عمرانی به طور کامل محقق نمی شود اما آبادانی کشور از این طریق متوقف نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی استان ها که در سال های گذشته با مشکل بودجه ای همراه بودند موفق شدیم تا با فروش اوراق مشارکت برخی مشکلات حل شود.

وی به استفاده از توانمندی های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید ایده هایی ایجاد شود تا امکان استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به‌وجود آید به طور مثال با تأمین بخشی از هزینه های مورد نیاز یک پروژه امکان اتمام آن بوجود آید.

لاریجانی با بیان اینکه با همکاری بخش خصوصی می توان با هزینه کمتری پروژه بزرگی انجام داد افزود: پروژه هایی مانند نیروگاه، پتروشیمی و اتوبان از طریق بخش خصوصی انجام شده که خوشبختانه تا کنون مشکلی پیش نیامده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است برخی بگویند بخش خصوصی توانمند نیست تصریح کرد: باید دست بخش خصوصی گرفته شود و به آنها کمک شود تا زمینه اجرای پروژه های عمرانی در کشور فراهم شود.

وی به نام سال "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اشاره کرد و توضیح داد: ما در سال جاری قدرت زیادی برای مانور در بودجه های عمرانی نداریم سال ۹۰ بودجه ای برای مترو در نظر گرفته شده بود اما در سال ۹۱ بعید می دانم با مشکلات موجود تأمین هزینه های لازم برای این اقدام حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم با کمک همدیگر گره های کور شهری باز شود گفت: نیروهای مستعدی در مجلس شورای اسلامی حضور دارند که امیدواریم با استفاده از آنها گام های بلندی در حل مشکلات مردم برداشته شود.

در این مراسم، رئیس مجلس شورای اسلامی پروژه تقاطع غیر همسطح جانبازان شهر کرج را افتتاح کرد.

کد خبر 189474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز