همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از فردا سه‌شنبه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز می‌شود.

آزمون

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مهلت ثبت‌نام داوطلبان در این آزمون تا روز سه‌شنبه 16 آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌ مجدد فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد و یا دکتری در همان رشته قبلی و همچنین شرکت دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری در این دوره از آزمون ممنوع است، اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان‌ و دانشجویان‌ رشته‌های‌ گروه ‌پزشکی‌ متقاضی ‌شرکت‌ در این ‌آزمون‌، قبل‌ از اقدام‌ به‌ ثبت‌نام‌ باید توجه‌ داشته‌ باشند که‌ از لحاظ طرح‌ تعهد خدمت‌ به‌ وزارت ‌بهداشت‌ وضعیت‌ خود را مشخص‌ و از نظر این وزارتخانه منعی‌ برای ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه پذیرفته‌شدگان ‌نهایی دوره روزانه ‌آزمون‌ کارشناسی ارشد 91 و داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های روزانه پذیرفته شوند، حق ‌ثبت‌نام‌ و شرکت ‌در این ‌آزمون ‌را ندارند، خاطرنشان کرد: پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی دوره شبانه، نیمه‌حضوری، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، بین‌الملل و دوره مجازی در آزمون کارشناسی ارشد91 در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولی و یا انصراف از آن با رعایت سایر شرایط و ضوابط می‌توانند در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1392 ثبت‌نام و شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاریخ مهلت آغاز ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان را از 11 آبان ماه اعلام کرد و ادامه داد: متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پس از انجام ثبت‌نام در این دوره از آزمون می‌توانند تا 17 آبان ماه نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

وی با اشاره به توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از 15 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش، گفت: آزمون کارشناسی ارشد 92 طی روزهای 18، 19 و 20 بهمن ماه برگزار می‌شود.

توکلی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در اردیبهشت منتشر می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته، می‌توانند از میان کد رشته محل‌های مربوطه، به ترتیب تقدم علاقه، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92 در دهه اول شهریور ماه خبر داد.

کد خبر 189473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز