همشهری آنلاین: فراخوان چهارمین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری در قالب جشنواره هنری تسنیم منتشر شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، در فراخوان منتشر شده از این جشنواره آمده است که زنان بخشی از جمعیت پویا و بالنده کشور را تشکیل می‌دهند که در رشد و سازندگی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در پی برگزاری 3 دوره جشنواره «زنان و زندگی شهری» در نظر دارد چهارمین دوره این جشنواره را با هدف ثبت جلوه‌ها و حضور زنان در زندگی شهری به ویژه نقش زن در نهاد خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه، برگزار کند.

به همین منظور از تمامی علاقمندان به هنر عکاسی و هنرمندان حرفه ای دعوت شده است با تشریک مساعی در حوزه عکس و ارسال آثار خود، در برگزاری شایسته‌تر این جشنواره اجتماعی، فرهنگی و هنری شرکت کنند.

چهارمین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری در یک بخش اصلی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود.

بخش اصلی شامل: زنان و زندگی اجتماعی (مشارکتهای اجتماعی در زندگی شهری، راهپیمایی ها و مناسبتها، ورزش و اوقات فراغت)، زنان و شهرنشینی (حمل و نقل و ترافیک، پارکها و فضای سبز، مراکز خرید و فروشگاهها)، زنان و خانواده (نقش زن در خانواده، تربیت فرزندان، و تحکیم بنیان خانواده در قالب ترسیم در نقش مادر، همسر و فرزند، مدیریت خانه و خانواده)، زنان و فرهنگ و تعلیم و تربیت (نقش آفرینی و حضور موثر و فعال زنان در مراکز آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، جشنواره‌ها و نمایشگاههای هنری، فضاهای فرهنگی هنری از قبیل سینما، تئاتر، موسیقی)، زنان و توانمندی‌های فرهنگی - اجتماعی (کارآفرینی، خلاقیت و ابتکار) است.

موضوع بخش ویژه جشنواره نیز عبارت خواهد بود از: فرصتهای ایجاد شده برای بهبود زندگی زنان در شهر تهران.

در بخش ویژه، کلیه متقاضیان (اعم از زن یا مرد) می‌توانند آثار خود را که دربرگیرنده موضوعها و مضامین مرتبط فوق الذکر باشد، ارسال کنند.

داوران جشنواره را رعنا جوادی، مینو فرشچی، فرزادهاشمی، امیر علی جوادیان و محسن شاندیز تشکیل می‌دهند.

به برگزیدگان بخش اصلی نفر اول: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و بیست میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پانزده میلیون ریال جایزه نقدی، نفر سوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ده میلیون ریال جایزه نقدی و به 7 نفراز عکاسان برگزیده لوح تقدیر و سه میلیون جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

در بخش ویژه هم به سه نفر، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 15 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه های 22 گانه شهرداری تهران، خانه های تسنیم و دبیرخانه مرکزی 15 آذر ماه 91 خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه در مناطق 22 گانه شهرداری تهران (از آثار جمع‌آوری شده در محله‌ها: نیمه اول دی ماه 91)، تجلیل از برگزیدگان (محلات) در مناطق 22 گانه شهرداری تهران: دی ماه 1391اعلام شده است.

همچنین برگزاری نمایشگاه متمرکز از آثار هنرمندان و برگزیدگان مناطق 22 گانه: 11 الی 22 بهمن ماه 1391 در خانه هنرمندان ایران و تجلیل از برگزیدگان طی برگزاری نمایشگاه و برگزاری جشنواره جشنواره‌ها اسفند ماه 1391 است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره و یا به دبیرخانه‌های مستقر در ادارات امور بانوان مناطق 22 گانه شهرداری تهران و خانه‌های تسنیم (سراهای محله) تحویل دهند.

 

کد خبر 189342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز