گروه شهری: دو خط 500تنی پردازش زباله در مرکز دفع زباله آرادکوه در جنوب تهران به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید تا تمام زباله‌های شهر پردازش شوند.

bin

این خبری است که محمد فیاض، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تهران روز گذشته آن را اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه دو خط اس6 و اس7 برابر با استانداردهای جهانی و با توان تولید‌کنندگان داخلی احداث و به مرحله بهره‌برداری رسیده است به شهرنوشت گفت: پیش از این با احداث خطوط پردازش در دو سه سال اخیر، ظرفیت پردازش زباله به حدود هفت هزار تن رسیده بود تا شرایط برای جلوگیری از دفن مستقیم زباله‌ها فراهم شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با تأکید بر اینکه این خطوط امکان تولید کود کمپوست بیشتر از زباله‌ها و بهره‌بری از آن را می‌دهد خاطرنشان کرد: روزگاری جلوگیری از دفن مستقیم زباله‌های شهری یک آرزو برای تهرانی‌ها بود که اکنون با تلاش مدیریت شهری، این آرزو برآورده شده و شهروندان شاهد آن خواهند بود که دیگر زباله‌ای به‌طور مستقیم در تهران دفن نشود.


به گفته وی، امکان پردازش تمام زباله‌های تولید شده در شهر در حالی اتفاق می‌افتد که تا سال 84، بخش ناچیزی از زباله‌های شهری پردازش می‌شد و از این سال با بهره‌برداری از خطوط 300 و 500تنی پردازش زباله، شرایط برای پردازش 100درصدی زباله‌های شهری فراهم شده است. فیاض یادآور شد: در برخی روزهای سال، حجم تولید زباله‌های شهری از میانگین هفت هزار تن فراتر رفته که اکنون با رسیدن ظرفیت پردازش به هشت هزار تن، این امکان فراهم شده تا مازاد تولید زباله روزمره تهرانی‌ها نیز پردازش شود.

کد خبر 189274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز