همشهری‌آنلاین: مهلت ارسال آثار برای هفتمین دوره جایزه شعر - خبرنگاران تا پایان آبان ماه تمدید شده است.

جایزه شعر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا ، هیأت اجرایی هفتمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر - «خبرنگاران»، از علاقه‌مندان دعوت کرده با مطالعه و رعایت دقیق شرایط شرکت، تا پایان آبان‌ماه جاری نسبت به ارسال و بویژه اصلاح وضعیت آثار فرستاده‌شده اقدام کنند.

بر اساس گزارش دریافتی از دبیرخانه‌ی هفتمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر - «خبرنگاران»، با وجود آن‌که همه‌ساله تعدادی از آثار دریافت‌شده با وجود همه‌ تأکیدها، شرایط استاندارد شرکت در رقابت را ندارند، اما هرچند مهلت شرکت در دوره‌ جدید این جایزه نیز پایان یافته، تعدد پرسش‌هایی که همچنان در این زمینه دریافت می‌شود و نیز حجم آثاری که به یکی از دلایل ازجمله ارسال نسخه‌هایی کم‌تر از تعداد هیأت داوران، شرایط رقابت را نخواهند داشت، هیأت اجرایی جایزه را بر آن داشت که این مهلت را تمدید کرده و مانند دوره‌های اخیر، فرصت شرکت را تا پایان آبان‌ماه اعلام کند.

این دوره از جایزه‌ی کتاب سال شعر - «خبرنگاران»، در دو بخش کتاب و ویژه و با داوری جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌یی حوزه‌ی شعر و ادبیات، از شاعران و ناشرانی که در سال 1390 مجموعه‌ی شعر منتشر کرده‌اند، دعوت می‌کند تا با توجه به شرایط زیر در بخش کتاب سال جایزه شرکت کنند:

1- کتاب در سال 1390 منتشر و در شناسنامه‌ی کتاب ذکر شده باشد.

2- چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

3- برگزیده‌ی اشعار یا مجموعه‌ی گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش باید پنج نسخه - تأکید می‌شود حتما پنج نسخه - از اثر خود را تا پایان آبان‌ماه 1391 به نشانی تهران، صندوق پستی 3496 - 16765، دبیرخانه‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران، بفرستند.

در بخش ویژه نیز که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که تاکنون کتاب منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر - تنها - از طریق نشانی پست الکترونیکی sherekhabarnegar@gmail.com می‌توانند بفرستند:

‌1) شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) کتاب منتشر کرده یا برای انتشار به ناشری سپرده باشند.

‌2) مجموعه‌ی شعرها باید به زبان فارسی باشد.

‌3) تعداد شعرها بین ‌40 تا ‌50 قطعه بوده و در صورت نرسیدن به این تعداد، لازم است تعداد صفحه‌های مجموعه شعرها بین 80 تا ‌100 صفحه باشد.

‌4) آثار باید در فرمت ویندوز word 2003 یا word 2007 باشد. از فرستادن اثر در قالب pdf یا پرینت اثر جدا خودداری شود. انتخاب فونت مطالب اختیاری است، اما انتظار این است که فونت انتخاب‌شده در حدود عرف و رایج باشد.

‌5) حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور آزاد است.

در این بخش نیز علاقه‌مندان تا پایان آبان‌ماه 1391 فرصت دارند که شعرهای خود را به نشانی پست الکترونیکی جایزه بفرستند یا نسبت به اصلاح وضعیت آثار فرستاده شده اقدام کنند.

هیأت داوران این دوره از جایزه در هر دو بخش، پس از پایان مهلت ارسال آثار، معرفی خواهند شد.

کد خبر 189243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز