گروه ادب و هنر: وضعیت گیشه سینماها این روزها تابعی از معادلات اقتصادی خانواده هاست و به‌نظر می‌رسد مخاطبان سینما تمایل چندانی به سینما رفتن ندارند.

سینما - فیلم کلاه قرمزی

 فروش کلاه قرمزی و بچه ننه که توانسته بود گیشه را تا حدودی تکان دهد را باید استثنا دانست. به غیر از این فیلم که با پایان یافتن اکرانش توانسته حدود شش میلیارد تومان در تهران و شهرستان فروش داشته باشد، اکران بقیه فیلم‌ها در گیشه با موفقیت همراه نبوده و فروش این فیلم‌ها حتی هزینه تولید آنها را هم تأمین نکرده است.

«آینه‌های روبه‌رو» به کارگردانی نگار آذربایجانی با اکران در چهار سینما و چهار تک سانس در طول دو روز توانسته به فروشی معادل سه میلیون تومان دست پیدا کند. طبق پیگیری از پخش‌کننده آینه‌های روبه‌رو، این فیلم از چهارشنبه هفته گذشته در چهار سینما و چهار تک‌سانس به نمایش درآمده است. ناصر شعبانی مدیر پخش پرده پنجم نمایش هم درباره‌ فروش «اختاپوس» گفت: این فیلم در روز چهارشنبه 8/5 و پنجشنبه 12/5میلیون تومان فروش داشته است که با این حساب می‌توان گفت، فروش کل در سینماهای تهران به بیش از 130میلیون تومان رسیده است. وی ادامه داد: ما از چند روز قبل اکران جدی خود را در شهرستان‌ها آغاز کرده‌ایم، اگرچه اکنون تنها 10سینما در شهرستان دراختیار داریم اما در روزهای آینده به این تعداد افزوده می‌شود؛ ضمن آنکه با توجه به در اختیار داشتن تعداد 24سالن در تهران فکر می‌کنیم در روزهای آینده فروشمان افزایش خوبی داشته باشد.

علی سرتیپی مدیر مؤسسه فیلمیران هم درباره فروش کلاه قرمزی و بچه ننه در پایان راه اکرانش اظهار کرد: تا جمعه شب فروش کلاه قرمزی... در سینماهای تهران به بیش از سه میلیارد و 400میلیون تومان و در سینماهای شهرستان به بیش از دو میلیارد و 200میلیون تومان رسیده است. می‌توان گفت کلاه‌قرمزی و بچه ننه در روزهای پایانی اکران خود به فروش شش میلیارد تومان نزدیک می‌شود. مختاری از دفتر پخش «هدایت‌فیلم» هم درباره فروش «من همسرش هستم» مصطفی شایسته اظهار کرد: این فیلم تا شب گذشته در تهران 196میلیون تومان و با چهار سینمای محدودی که در شهرستان‌ها دارد 72میلیون تومان در آن سینماها فروخته است؛ ضمن آنکه رشت و شیراز هم به تازگی اکران این فیلم را آغاز کرده اند. فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» هم در هفته چهارم اکران خود ۱۷۰ میلیون تومان د رگیشه فروش داشت و فیلم «همبازی» نیز ۴۰ میلیون تومان فروخت.

بوسیدن روی ماه به کارگردانی همایون اسعدیان در سینماهای تهران 143میلیون تومان و در سینماهای شهرستان نیز27میلیون تومان فروخته است. شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، سعید پور صمیمی، مسعود رایگان، صابر ابر، شیدا خلیق و. . . بازیگران این فیلم هستند. داستان این فیلم درباره دو زن میانسال به نام‌های فروغ و احترام است که بیش از 40 سال در همسایگی هم زندگی می‌کنند، در اواسط جنگ هر دو پسرانشان به جبهه رفته‌اند و تاکنون هیچ خبر و اثری از آنان به‌دست نیامده است.

کد خبر 189138

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز