جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: با توجه به کاهش 15 درصدی قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در طول هفته اخیر تا حدودی از التهابات بازار داخلی سکه و طلا کاسته شده است.

محمد کشتی‌آرای - رییس اتحادیه کشوری طلا،‌ جواهرآلات، نقره، سکه و صراف - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره آخرین وضعیت قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی اظهار کرد: در پی یک ماهه اخیر و به خصوص هفته جاری قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش داشت.

وی ادامه داد: این کاهش در حدود 15 دلار در قیمت هراونس طلا بوده است.به نحوی که شاهد این بوده‌ایم که هر اونس طلا در بازارهای جهانی از 1760 دلار به 1706 دلار طی یک ماه اخیر رسیده است.

کشتی‌آرای درباره بازار سکه و طلا در داخل کشور نیز گفت: در طی هفته اخیر از التهابات بازار سکه و طلا تا حدودی کاسته شده است و قیمت‌ها در بازارهای داخلی کاهش یافته است.

رییس کشوری طلا،‌جواهرآلات، نقره، سکه و صراف ادامه داد: این کاهش به نحوی بوده است که ما تا روز سه شنبه در حدود 100 تا 120 هزار تومان در قیمت سکه کاهش داشته‌ایم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن اعیاد قربان و غدیر بیان کرد:‌ از روز چهارشنبه با توجه به عیدهای غدیر و قربان تقاضا برای خرید طلا و سکه بالا رفته و همین افزایش تقاضا مجددا باعث افزایش قیمت‌ها شده است. ولی به طور کلی قیمت سکه از یک میلیون و 400 هزار تومان به یک میلیون و 325 هزار تومان کاهش داشته است.

وی درباره نوسانات نرخ ارز اظهار کرد: قیمت ارز نیز طی هفته اخیر نوسانات خود را داشته ولی قیمت آن در اتاق مبادلات ارزی تغییری نکرده است.

همچنین احمد وفادار رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران بزرگ نیز از کاهش چهار تا هفت درصدی قیمت طلا و سکه طی هفته اخیر در بازارهای داخلی خبر داده و گفت: از اوایل هفته جاری تاکنون به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا و مدیریت بانک مرکزی بر روی قیمت ارز کاهش چهار تا هفت درصدی قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: یک مقدار از کاهش قیمت به دلیل کاهش بهای هر اونس طلا در بازار جهانی و یک بخش از آن نیز به دلیل مدیریت بانک مرکزی بر روی قیمت ارز بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که بازار طلا، سکه و ارز در هفته‌های آینده چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟ گفت: این بازار را به هیچ وجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد، ولی با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و روند کاهش قیمت جهانی طلا امیدواریم این روند کاهشی در بازار‌های داخلی ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، با توجه به کاهش چهار تا هفت درصدی قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز طی هفته اخیر روز پنج‌شنبه قیمت سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 290 هزار تومان بوده است.

همچنین به گفته محمد کشتی‌آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهربا توجه به در پیش رو بودن اعیاد قربان و غدیر قیمت‌ها در روز چهارشنبه افزایش ناچیزی را شاهد بوده‌اند.

بر این اساس سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 290 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 325 هزار تومان، نیم سکه 670 هزار تومان، ربع سکه 340 هزار تومان و سکه یک گرمی 178 هزار تومان معامله شد.

همچنین با توجه به کاهش هر اونس طلا در بازار جهانی هر گرم طلای 18 عیار 133 هزار و 600 تومان، هر مثقال طلای 17 عیار 579 هزار تومان و هر مثقال طلای 18 عیار 613 هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز 1706 دلار است.

کد خبر 189064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز