سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه می‌سی‌سی‌پی موفق به ابداع یک دستگاه منحصربه فرد شده‌اند که می‌تواند زندگی افراد دچار لکنت زبان را تغییر دهد

درمان لکنت زبان آسان‌تر شد

به گزارش ایسنا، این دستگاه پروتز به اندازه یک تلفن همراه بوده و توسط پل گوگانز، گرگ اسنایدر و دوایت وادل در پی تشخیص اسنایدر که خود از لکنت زبان رنج می‌برد، از گفتار روان‌تر در زمان لمس گلو در زمان صحبت ابداع شده است.

وی دریافت که با لمس لرزش گلو در زمان صحبت، یک بازخورد گفتار لمسی دریافت شده که به شکل قابل توجهی لکنت زبان را کاهش می‌دهد.

این دستگاه قابل جابه جایی بوده و استفاده از آن بسیار ساده است که اینها ویژگی‌های مهمی به شمار می‌رود؛ چرا که دیگر درمان‌های رفتاری برای لکنت بسیار شدید بوده و به تمرکز زیاد نیاز دارند.

نمونه پیش‌ساخت این دستگاه اخیرا در نشست 2012 انجمن علوم اعصاب در نیواورلئان ارائه شده است.

این دستگاه می‌تواند یک جایگزین امیدبخش برای درمان‌های خسته‌کننده پیشین باشد که به طور روزانه و آسان برای کاربران قابل استفاده است.

اگرچه این دستگاه، لکنت را درمان نمی‌کند، اما به کاربر در کاهش تناوب آن کمک کرده و می‌تواند کیفیت زندگی وی را افزایش دهد.

این تیم قصد دارند تا این دستگاه پروتز را در یک برنامه درمانی جامع برای تامین بهتر نیازهای روزمره افراد دچار لکنت مورد استفاده قرار دهند.

حدود یک درصد از جمعیت جهانی از مشکل لکنت زبان برخوردار بوده از کمبود جایگزین‌های مناسب طولانی مدت موثر برخوردارند.

اگرچه این دستگاه هنوز در مرحله ساخت و آزمایش بوده، اما منافع بالقوه آن برای افراد دچار لکنت کاملا روشن است.

کد خبر 188824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز