همشهری آنلاین: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به حضور علی لاریجانی در جلسه این کمیسیون برای بررسی پیش‌نویس تشکیل شورای عالی انتخابات گفت: لاریجانی در این جلسه موافقت خود را با شکل‌گیری هیئت مرکزی انتخابات اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم رضایی با بیان این مطلب به مهر گفت: در جلسه امروز کمیسیون شوراها با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی پیش نویس طرح تشکیل شورای عالی انتخابات را بررسی کردیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لاریجانی نیز موافقت خود را با تشکیل هیئت مرکزی سیاست گذاری انتخابات اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه بعد از ظهر کمیسون در خصوص تشکیل شورای عالی انتخابات تصمیم گیری می کند.

به همشهری آنلاین، پیشنهاد تشکیل شورای عالی انتخابات با امضای 50 نماینده به کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

بر اساس این طرح وزیر کشور و وزیر اطلاعات به عنوان نمایندگان دولت، یکی از نواب مجلس و رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان قوه مقننه و معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضائیه ترکیب این شورای عالی انتخابات را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این شورای مذکور دبیر ستاد انتخابات کشور را تعیین می‌کند و کار این شورا سیاست گذاری در اجرای انتخابات است.

پس از طرح این پیشنهاد رئیس ستاد انتخابات کشور در موضع گیری اعلام کرد: طرح تشکیل شورای عالی انتخابات که کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح کرده، مغایر قانون اساسی و اصل تفکیک قوا است.

آیت الله یزدی چندی پیش در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح قانون انتخابات تاکید کرده بود.

کد خبر 188821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز