سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیته علمی دهمین کنگره انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: 65 درصد افراد دارای ناهنجاری‌های فکی – دندانی هستند که تمام آنان نیازمند درمان‌های ارتودنسی نیستند

65 درصد ازافراد دارای ناهنجاری های فکی - دندانی هستند

به گزارش ایرنا، دکتر کاظم دالایی، افزود: در صورتی که کودک یا فرد بزرگسالی در فرآیندهای جویدن، تنفس، تکلم یا بلع دارای مشکلاتی باشد، ضروری است برای مشاوره به متخصص ارتودنسی مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد که بیماران برای درمان‌های پیچیده ارتودنسی تنها باید به متخصصان ارتودنسی مراجعه و از مراجعه به دندانپزشکان عمومی خودداری کنند. در حال حاضر بسیاری از دندانپزشکان غیرارتودنتیست در تابلوهای مطب خود ازواژه ارتودنسی استفاده می‌کنند، این در حالی است که ذکر عنوان ارتودنسی بدون پیشوند متخصص به معنای آن است که دندانپزشک مذکور متخصص این رشته نیست.

دالایی گفت: والدینی که قصد دارند کودک خود را برای انجام امور ارتودنسی نزد دندانپزشک متخصص این رشته ببرند باید در تابلوی مطب دندانپزشکان یا در مهر نظام پزشکی آنان واژه متخصص را قبل از واژه ارتودنسی جست و جو کنند.

دالایی در مورد تعرفه‌های درمان ارتودنسی یادآور شد: تعرفه‌های درمان‌های ارتودنسی در ایران مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته از شمول اکثر بیمه‌های دندانپزشکی خارج است به همین دلیل سهم پرداختی بیماران برای این درمان‌ها بیش از 90 درصد است.

وی گفت: درمان‌های ارتودنسی علاوه بر مرتب کردن نامنظمی‌های دندانی، هدف مهم دیگری را که شامل اصلاح ناهنجاری‌ها و بدشکلی‌های استخوانی در سنین رشد است، نیز دنبال می‌کند. این امر مراجعه به دندانپزشکان یا متخصصان ارتودنسی را در سنین حدود 6-7 سالگی به منظور بررسی و درمان ضروری می‌کند.

دهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران از سوم تا پنجم آبان ماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

کد خبر 188811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز