همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید بر روی مبتلایان به بیماری دیابت نوع دوم حاکی از آن است که انجام ورزش مداوم و منظم از پیری زودرس دستگاه گردش خون و در نتیجه پیری کل بدن جلوگیری می‌کند.

دوره میانسالی برای همه افراد با کاهش توان بدن و همچنین کاهش مداوم تناسب بدنی همراه است. به طور معمول هر فرد میانسال سالم پس از سن 40 یا 50 سالگی در ازای هر یک دهه بالا رفتن سن حدود 10 درصد از تناسب اندام خود را از دست می‌دهد.

اما به گزارش هلت دی نیوز، تحقیقات نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به دیابت، میزان بیشتری از کاهش تناسب اندام را تجربه می‌کنند و به نوعی مبتلا به پیری زودرس می‌شوند.

به گفته متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه کلورادو، کاهش شدید تناسب اندام در این بیماران خطر ناتوانی و حتی مرگ زودهنگام را نیز افزایش می‌دهد.
« پس از مدتی نه تنها این بیماران برای ورزش کردن با مشکل مواجه می‌شوند، بلکه حتی انجام فعالیت‌های عادی روزانه نیز برای آن‌ها دشوارتر می‌شود.»

انجام ورزش مداوم و از سنین پایین‌تر راهکاری است که متخصصان به این گروه از بیماران توصیه می‌کنند: ورزش مداوم و از سنین پایین‌تر احتمال پیری زودرس دستگاه گردش خون را کاهش می‌دهد و در نتیجه از تحلیل رفتن سریع‌تر اندام در بیماران دیابتی جلوگیری می‌کند.

 

کد خبر 188784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز