دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: دبیر شورای تولید‌کنندگان پودر شوینده از مصوبه اخیر سازمان حمایت برای افزایش 20درصدی قیمت تمام انواع پودر شوینده خبر داد و به فارس گفت:

کالا

افزایش نرخ ارز و کندی عرضه مواداولیه پتروشیمی دلیل اصلی این رشد قیمت است چرا که اکنون تولید پودر شوینده به‌دلیل محدودیت‌های موجود در تأمین مواداولیه و همچنین کندی عرضه مواداولیه پتروشیمی به‌ویژه ال. ای. بی‌ با زیان مواجه است. جمشید فروزش با بیان اینکه برای واردات مواداولیه از طریق مرکز مبادلات ارزی اقدام کرده‌ایم اما تا این لحظه ارزی به‌دست فروشنده‌های خارجی نرسیده است تصریح کرد:

این شرایط موجب کاهش 35درصدی تولید پودر شوینده طی دو‌ماه اخیر شده این در حالی است که طی پنج ماه اول سال شرایط تولید تقریباً عادی بود چرا که از موجودی مواداولیه استفاده می‌کردیم اما اکنون موجودی مواداولیه کارخانه‌ها کم شده و در عین حال عرضه مواد پتروشیمی نیز با کندی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 55درصد مواداولیه مورد نیاز برای تولید پودر شوینده دستی و 50درصد مواداولیه برای تولید پودر ماشینی از طریق پتروشیمی‌های داخل تأمین می‌شود در مورد کمبود پودر شوینده در بازار گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این کمبودها برطرف شود اما متأسفانه برخی مصرف‌کنندگان به ذخیره‌سازی‌ پودر شوینده روی آورده‌اند که به ضرر تولید‌کننده و کشور است.

کد خبر 188691
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز