مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد خودرو‌های فرسوده از رده خارج شده در سال گذشته با 300 درصد افزایش به 150 هزار دستگاه رسید.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه پارسال، گفت: خودروهای مشمول طرح جایگزینی در سال 86 مشخص شدند.

سید رضا فاطمی افزود: در سال 84 تنها 36 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد، این رقم در سال 85 بیش از 300 درصد افزایش یافت.

وی گفت:بر این اساس 110 هزار خودرو جایگزین‌، تحویل مالکان خودروهای فرسوده و 17 هزار تاکسی نیز نوسازی شد. صد هزار خودروی فرسوده نیز از سهمیه سال 85 تا پایان تیرماه سال 86 از رده خارج و خودروهای جایگزین تحویل مالکان می‌شود.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تصریح کرد: در سال‌های 82 تا 84 تنها 4 هزار و 200 دستگاه تاکسی فرسوده جایگزین شد که کل این رقم تنها یک سوم تاکسیهایی بوده است که در سال گذشته از رده خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه فروش نقدی خودروهای فرسوده از بودجه سال 85 منتفی شده است، خاطرنشان کرد : با تصویب تبصره 13 قانون بودجه سال 86 آیین نامه های اجرایی و برنامه خروج خودروهای فرسوده در سال 86 تا آخر فروردین ماه اعلا‌م می شود.

فاطمی درباره خودروهای مشمول طرح جایگزینی در سال 86 گفت : بر این اساس تاکسی‌های با سن 15 سال و بیشتر، یعنی مدل سال 71 شمسی به قبل ، وانت بارهای با عمر 20 سال و بیشتر یعنی مدل 66 شمسی و پایین‌تر، سواری‌های بیش از 4 سیلندر یا دو دیفرانسیل با عمر 25 سال و بالا‌تر یعنی مدل 61 شمسی به قبل و سواری‌های 4 سیلندر و کمتر با سن 30 سال و بالا‌تر یعنی مدل سال 56 به قبل در سال 86 مشمول طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هستند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت امسال خروج خودروهای فرسوده است به واحد مرکزی خبر گفت: متاسفانه در اواخر پارسال تعدادی از نمایندگی‌های فروش ، افرادی را که در اولویت نبوده یا نام نویسی نکرده اند به بانک معرفی کردند که عده ای از آنها نیز کارهای بانکی خود را انجام دادند اما در مرحله اسقاط گرفتار شدند .

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تصریح کرد: خودروی مالکانی که نامشان در اولویت طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نباشد، به هیچ عنوان اسقاط نشده و این افراد حتی در صورت دریافت گواهی بانک نمی‌توانند خودروی خود را اسقاط و از تسهیلا‌ت طرح جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برنامه زمانبندی خودروهای فرسوده در سال 86 و میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای امسال، حداکثر تا پایان نیمه نخست سال 86 تعیین و اعلا‌م می شود.

کد خبر 18853

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز