مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عدم عرضه خودرو از سوی نمایندگی های شرکت های خودروساز را تخلف محسوب کرد و گفت: شرکت های خودروسازی نباید به امید افزایش قیمت خودرو فروش نقدی خودرو را متوقف کنند.

خودرو

به گزارش اکونیوز محمد سلیمانی با اعلام این مطلب و تاکید بر اصلاح رفتار و نگرش اقتصادی شرکت‌های خودروسازی، افزود: رفتار کنونی شرکت‌های خودروساز حاکی از آن است که این مجموعه‌های صنعتی ساده‌ترین راه را برای مرتفع کردن معضلات و چالش های خود برگزیده‌اند در حالیکه راهکار افزایش قیمت محصولات گروه خودرویی اثر کوتاه مدت دارد.

وی با اشاره به بالا بودن حجم مالی شرکت‌های خودروسازی، اظهار داشت: با توجه به اینکه این مجموعه های صنعتی سالانه مبلغی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان از محل فروش محصولات تولیدی خود در بازارهای داخلی،‌ کسب می‌کنند،‌ بنابراین لازم است به پشتوانه این حجم مالی گسترده ساختاری مناسب و پایدار را برای صنعت خودروسازی پیش بینی کنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه به نارضایتی خودروسازان، قطعه سازان،‌ دولت و مردم از شرایط موجود اشاره کرد و ابراز داشت: حاکم بودن شرایط فعلی بر بازار خودرو نارضایتی چهار گروه مزبور را به دنبال داشته و این امر ناشی از نبود مدیریت صحیح در صنعت خودروسازی است.

سلیمانی همچنین با تاکید بر ضرورت جلب رضایت در چهار گروه یاد شده، تصریح کرد: این مهم می‌تواند در پی تغییر رفتارهای اقتصادی و نیز ایجاد نگرش صحیح اقتصادی در مدیریت شرکت های خودروسازی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه این نارضایتی مربوط به امسال نمی شود، به موج گفت: نارضایتی به وجود آمده از سال های گذشته (حدودا چهار سال گذشته) ادامه دارد و افزایش نرخ ارز می‌تواند بهانه‌ای برای آن باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر شفاف سازی ساختار و هزینه های شرکت‌های خودروسازی،‌ اذعان داشت: ادامه دار بودن روند فعلی در مرحله نخست آسیب جدی را متوجه تولید کنندگان این صنعت خواهد کرد،‌ بنابراین،‌ این گروه های صنعتی باید از طریق افزایش سطح بهره وری و کاهش هزینه‌ها،‌ مانع از ایجاد فشار در مردم شوند.

سلیمانی در پایان با اعلام این مطلب که مجلس معتقد به اصلاح رفتار خودروسازان و ادامه دار بودن عرضه محصولات گروه خودرویی در بازار است، خاطرنشان کرد: پیرامون برگزاری جلسات کمیسیون صنایع با شرکت های خودروسازی، ‌عدم عرضه محصولات گروه خودرویی تخلف محسوب و مشمول جریمه نقدی خواهد شد.

کد خبر 188415
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز