همشهری آنلاین: سخنگوی ستاد دانشگاه صنعت نفت گفت: این دانشگاه برای نخستین‌بار مجوز لازم جهت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته مهندسی شیمی را بصورت مستقل، از وزارت علوم دریافت کرد.

دکتر عبدالکریم گیم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار‌ داشت: در سال‌های گذشته پذیرش دانشجو در این رشته با همکاری دانشگاه علم و صنعت تهران انجام می‌شد. اما امسال مجوز لازم را برای پذیرش 10 دانشجو در این رشته از سوی وزارت علوم دریافت شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان این رشته در دانشکده نفت اهواز تحصیل می‌کنند، توضیح داد: طبق مقررات وزارت علوم دانشگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌ها، حق پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را ندارند؛ دانشگاه صنعت نفت تنها دانشگاه غیروابسته به وزارت علوم است که برای نخستین‌بار توانست از وزارت علوم در خصوص برگزاری دوره‌های مقطع دکتری به‌صورت مستقل، مجوز اخذ کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی ستاد دانشگاه صنعت نفت از پیگیری دریافت مجوز جهت راه‌اندازی مقطع دکتری رشته گاز خبر داد و گفت: دانشگاه تقاضای خود را به وزارت علوم ارسال کرده‌ است و امیدواریم بتوانیم این رشته را در آینده نزدیک در دانشکده نفت اهواز راه‌اندازی کنیم.

گیم یادآور شد: دانشگاه صنعت نفت تنها دانشگاه غیروابسته به وزارت علوم است که از 20 سال پیش تا کنون در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

کد خبر 188162

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز