چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در دومین روز پس از تعطیلات نوروزی، وزارت ارشاد از موضع پیشین خود مبنی بر برگزاری نمایشگاه در دو مکان عقب‌نشینی کرد و قرار است نمایشگاه کتاب تهران به صورت یکپارچه در مصلی تهران برگزار شود.

میراث خبر ضمن گفتگویی با رسول خادم از قول وی نقل کرده‌است که گزینه نهایی به احتمال زیاد مصلای تهران است. این ایده بر پایه مذاکرات صورت گرفته نماینده وزارت ارشاد با شورای شهر و سایر نهادهای متولی است که قرار است پس از جلسه نهایی یک‌شنبه هفته آینده به طور رسمی اعلام شود.

خیر گزاری مهر نیز در گفتگویی با یک منبع آگاه اعلام کرده‌است که وزارت فرهنگ و ارشاد نیز با این موضوع موافق است و برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت یکپارچه در مصلی تهران مورد موافقت قرار گرفته‌است.

به گزارش همشهری آنلاین، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز در نشستی که روز چهارشنبه 16 فروردین، اعضای هیات مدیره َآن داشتند از این تغییر رفتار دست اندرکاران ارشاد استقبال کرده و جعفر همایی سخنگوی این اتحادیه در گفتگویی از برگزاری یکپارچه نمایشگاه استقبال کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب به همشهری آنلاین گفت که اگرچه از نظر ما همچنان محل نمایشگاه بین‌المللی تهران بهترین گزینه است، اما با توجه به اینکه شرط این اتحادیه و نیز 11 تشکل دیگر نشر در عدم ثبت‌نام در نمایشگاه بر یکپارچه نبودن این نمایشگاه متمرکز بود، لذا ما از تغییر موضع ارشاد استقبال کرده و در نمایشگاه امسال شرکت خواهیم کرد.

کد خبر 18813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز