گروه اقتصادی: مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان پس از چند‌ماه سکوت در مورد علل و چگونگی افزایش قیمت خودروهای داخلی لب به سخن گشوده و در پاسخ به پرسش‌های مکرر خبر‌نگار ما در زمینه نابسامانی قیمت‌ و عرضه خودرو به عدم‌عرضه خودرو در نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی به‌رغم تکالیف قانونی مطرح شده در مصوبه افزایش رسمی قیمت خودرو اذعان کردند.

معاون بازرسی سازمان حمایت با بیان اینکه می‌پذیریم خودرو‌سازها خودرو عرضه نمی‌کنند لذا برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل داده‌ایم، اعلام کرد: در این زمینه با شرکت‌های خودروسازی در حال رایزنی هستیم و پرونده‌هایی نیز تشکیل و به سازمان تعزیرات ارسال شده است.

مجتبی فراهانی افزود: بازرسان این سازمان با حضور در نمایندگی‌های مجازی که از عرضه خودرو خودداری می‌کنند، متخلفین را جریمه و گزارش کرده‌اند. همچنین معاون بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران از تشکیل پرونده تخلف برای 40نمایندگی متخلف ایران خودرو و سایپا خبر داد و گفت:

تا‌کنون 40پرونده برای نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو و سایپا در زمینه گرانفروشی و عدم‌عرضه تشکیل شده است. علیرضا موسوی مجد با بیان اینکه نمایندگی‌هایی که از عرضه خودرو به نرخ مصوب خودداری می‌کنند جریمه شده‌اند، افزود: اگر مردم به نمایندگی‌ای مراجعه کردند که خودرو عرضه نمی‌کرد می‌توانند با شماره تلفن 124تماس بگیرند.

جواد تقوی، رئیس سازمان حمایت هم، با پذیرش عدم‌عرضه خودرو در نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی به نرخ مصوب، معاونین این سازمان را ملزم کرد تا با انجام کار میدانی روند عرضه خودرو به نرخ‌های مصوب در نمایندگی‌های مجاز را دنبال کنند.

کد خبر 188110
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز