دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مطالعه همه‌جانبه‌ای را درباره نسخه‌های موبایل سایت‌های گوناگون، موارد لازم برای ارائه در نسخه موبایل پورتال شهرداری تهران با توجه به نیازهای شهروندان و خدمات قابل‌ارائه از سوی این سازمان انجام داده است.

تهران - برج میلاد - پرچم

بخش‌های مورد نظر مانند امکانات جست‌وجو، هواشناسی، پست‌الکترونیک، اطلاع‌رسانی، مشاغل و شرکت‌ها، نقشه، خدمات الکترونیک پورتال شهرداری، اطلاعات ترافیکی، نرخ سکه و ارز، گردشگری و... با توجه به زیرساخت‌های تلفن‌همراه در ایران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، نسخه اولیه موبایل شهرداری تهران برای استفاده شهروندان راه‌اندازی شد که به‌صورت آنلاین در نشانی اینترنتی mobile. tehran. ir از طریق بسترهای ممکن برای اتصال موبایل به اینترنت (Gprs) قابل‌دسترسی است.

درحال ‌حاضر، هفت امکان در نسخه موبایل پوتال شهرداری تهران به‌صورت آنلاین ارائه شده که عبارتند از:نقشه، خدمات الکترونیک، نیازمندی‌های روز، بانک اطلاعات شهر، درباره شهرداری، خبر و پست الکترونیک و در ادامه توضیحاتی در مورد این بخش‌ها ارائه شده است.

نقشه کامل شهر تهران

کاربران با انتخاب این گزینه می‌توانند به‌صورت آنلاین از طریق مرورگر تلفن همراه که روی اغلب گوشی‌هایی که قابلیت دسترسی به اینترنت از طریق WiFi یا سرویس‌های مخابراتی نظیر GPRS دارند، نقشه تهران را مشاهده کنند.  کاربران می‌توانند نقشه تهران دریافت شده از سایت گوگل را با امکان بزرگ‌نمایی در چند مرحله و حرکت روی آن، در چهار جهت اصلی مشاهده کنند.

خدمات الکترونیک

بخش خدمات الکترونیک شامل سرویس‌هایی می‌شود که خاص شهرداری است و در پورتال شهرداری تهران نیز قرار دارد. این سرویس‌ها با این هدف تولید شده‌اند که امکان رفع نیازهای مرتبط با وظایف شهرداری را از طریق موبایل در اختیار کاربران قرار دهند. در حال حاضر سرویس‌های مرتبط با سامانه 137، مشاهده آخرین وضعیت پرونده شهرسازی، مشاهده قبوض نوسازی و پسماند، مشاهده فیش حقوقی کارکنان شهرداری، فیش حقوقی بازنشستگان و استعلام عوارض خودرو در این بخش قابل استفاده هستند. کاربران با انتخاب هر یک از سرویس‌ها و وارد کردن داده‌های مورد نیاز می‌توانند به اطلاعات درخواستی خود دست پیدا کنند. قابل ذکر است سرویس‌های 1888، استعلام پرونده ماده 100، جست‌وجوی اموات بهشت‌زهرا و خبر، به‌تازگی به خدمات الکترونیک اضافه شده است. توضیحات مربوط به هر یک از سرویس‌ها در ادامه ارائه شده است.

سامانه 137

با انتخاب سامانه 137 کاربر می‌تواند مشکلاتی را که در سطح شهر، در زمینه‌های مختلف مانند اتوبوس، بازیافت، آسیب‌های اجتماعی، مترو، مرمت، ساخت‌وساز و آتش‌نشانی‌ با آن مواجه می‌شود در قسمت ثبت خبر وارد کند و پس از تکمیل فرم مربوطه و دریافت شماره پیگیری، در مراحل بعدی خبرهای ثبت شده خود را پیگیری کند.

مشاهده آخرین وضعیت پرونده شهرسازی

بیشترین مراجعه شهروندان به شهرداری‌ها مربوط به حوزه شهرسازی می‌شود که در این بخش سیستم نیز شهروندان به‌طور کامل راهنمایی می‌شوند و در جریان استفاده دچار سردرگمی ‌نخواهند شد. در این بخش کاربر با داشتن شماره پرونده و اطلاعات ملک خود می‌تواند از پرونده خود و آخرین درخواست‌هایی که روی آن انجام شده اطلاع پیدا کند.

مشاهده قبوض نوسازی و پسماند

در این بخش کاربر با وارد کردن اطلاعات ملک خود، می‌تواند عوارض نوسازی را به تفکیک مبالغ بدهی و پرداخت‌شده به‌صورت سالانه مشاهده کند.

مشاهده فیش حقوقی کارکنان شهرداری

در این سرویس تمامی کارکنان رسمی‌ شهرداری با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز می‌توانند اطلاعات فیش حقوقی خود را مشاهده کنند.

فیش حقوقی بازنشستگان

در این سرویس تمامی کارکنان بازنشسته شهرداری با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز می‌توانند اطلاعات فیش حقوقی خود را مشاهده کنند.

استعلام عوارض خودرو

در این بخش کاربر با وارد کردن اطلاعات پلاک خودرو می‌تواند وضعیت پرداخت و مبلغ قابل پرداخت عوارض خودروی خود را مشاهده کند.

سامانه 1888

شهروندان درصورت داشتن شکایت، انتقاد، پیشنهاد، راهنمایی و ارشاد و همچنین تقدیر و تشکر می‌توانند با سامانه 1888تماس بگیرند و پیغام بگذارند.

استعلام پرونده ماده 100

سیستم کمیسیون ماده100 شهرداری، سیستمی است که دسترسی به سوابق احکام کمیسیون‌های ماده 100 املاک را میسر کرده و تمامی روندهای موجود در بررسی پرونده یک ملک دارای تخلف، از نخستین مرحله شروع آن در شهرداری مناطق تا دبیرخانه و... را در بر دارد.

جست‌وجوی اموات بهشت‌زهرا

در این سامانه با وارد کردن نام و نام خانوادگی متوفی می‌توان مشخصات قطعه و ردیف را جست‌وجو کرد.

خبر

در بخش خبر، اخبار ایران و جهان با محوریت شهرداری منعکس می‌شود.

کد خبر 187909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز