همشهری آنلاین: مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: 80 هنرمند نسخ نویس ایرانی در مجموع 80 اثر خود را برای شرکت در اولین جشنواره کتابت و کتاب آرایی قرآن به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

خوشنویسی

به گزارش ایرنا، محمد بابایی اظهار داشت: این جشنواره صرفا تابلونویسی و کار تزئینی نیست بلکه هر یک از هنرمندان باید جزء 30 قرآن کریم را کتابت می‌کردند.

وی ادامه داد: این تعداد آثار ارسالی نشان دهنده توانایی و ظرفیت بالای هنرمندان نسخ نویس کشورمان است و می‌توان با شناسایی این افراد از استعدادهای آنان در کتابت قرآن کریم بهره گرفت.

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این جشنواره در بخش بین‌الملل نیز شاهد ارسال آثاری از هنرمندان در زمینه نسخ عربی بوده است، افزود: در فراخوان جشنواره از استادان برجسته کشورهای عراق، سوریه، مصر و ترکیه برای حضور در این رقابت دعوت به عمل آوردیم.

بابایی توضیح داد: مهلت ارسال آثار در بخش داخلی پایان شهریورماه در نظر گرفته شده بود اما هنرمندان خارجی برای ارایه آثار خود که کتابت سوره "احزاب" تعیین شده، تا پایان مهرماه فرصت دارند.

وی آغاز داوری آثار را اوایل آبان ماه عنوان کرد و اظهار داشت: بازنویسی برخی از آثار ارسالی و تاخیر در رسیدن آثار به دبیرخانه از طریق پست باعث شد زمان داوری آثار به تعویق افتاده و با تاخیر یک ماهه از پایان مهلت ارسال آثار صورت گیرد.

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران درمورد بخش بین‌الملل اظهار داشت: از آنجا که بسیاری از کشورها نسخ عربی ندارند به طور طبیعی امکان شرکت در جشنواره کتابت و کتاب آرایی قرآن کریم نیز برای آنان فراهم نیست.

بابایی افزود: تلاش خواهیم کرد تا در دوره‌های بعدی جشنواره فضایی ایجاد کنیم تا خطوط دیگر کتابت قرآن کریم امکان شرکت و رقابت در این جشنواره را داشته باشند.

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در خصوص داوری آثار نیز یادآور شد:‌ کار داوری آثار در بخش داخلی را استادان سید محمد موحدی، احمد عبدالرضایی، ایرج نعیمایی، سید رضا بنی رضی، کاظم صادقی بر عهده دارند.

بابایی اضافه کرد: در بخش بین‌الملل نیز همین ترکیب داوران همراه با دو داور به نام های محمدالقاضی از سوریه و داود بکتاش از ترکیه آثار ارسالی را داوری خواهند کرد.

وی زمان داوری آثار بخش بین‌الملل را اواخر آبان ماه عنوان کرد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره در هفته اول آذرماه با معرفی برترین ها در دو بخش بین‌الملل و داخلی برگزار خواهد شد و همزمان با این مراسم نمایشگاهی از آثار جشنواره به مدت یک ماه در دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن دایر می‌شود.

 

کد خبر 187873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز