همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران نیازمند پژوهشگاه‌های تخصصی است از تاسیس مجتمع پژوهشگاه‌های دانشگاه تهران خبر داد .

به گزارش مهر، دکتر فرهاد رهبر در اولین جلسه هیات امنای پژوهشگاه دانشگاه تهران گفت: با افزایش تعداد پژوهشکده‌های دانشگاه تهران بزودی شاهد ایجاد مجتمع پژوهشکده های این دانشگاه خواهیم بود و یک مجموعه پژوهشی به بزرگی دانشگاه تهران شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سیاست دانشگاه تهران از ایجاد پژوهشگاه، تاسیس دانشگاه تهران دیگری، البته نه در امر آموزش، بلکه در امر پژوهش است که به تعداد دانشکده‌های دانشگاه باید پژوهشکده داشته باشد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران از طرح سربازی در دوره دکتری برخوردار است و دانشجویان دکتری می توانند با فعالیت در این پژوهشگاه و پژوهشکده ها از این طرح بهرمند شوند.

وی به دوره پسادکتری اشاره کرد و گفت: برای دوره پسا دکتری هم محدودیتی نداریم، پژوهشگاه‌ها با گرنتی که از خارج از مجموعه بدست می آورند، می توانند در این دوره ها اعضای هیات علمی مشخصی داشته باشند.

وی یادآورشد: پژوهشگاه به عنوان حلقه مفقوده برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه، تبدیل ایده به محصول و تولید فناوری است.

رهبر یکی از نقاط ضعف موجود را عدم ارتباط آموزش و پژوهش عنوان کرد و گفت: پژوهشگاه می تواند بین آموزش و پژوهش ارتباط ایجاد کرده و رساله های دانشجویی را در جهت رفع نیازهای کشور هدایت کند.

وی ادامه داد: سالانه بیش از شش هزار پژوهش در قالب پایان نامه و رساله در مقاطع مختلف در این دانشگاه تولید می شود که باید بیش از پیش به سمت رفع نیازهای جامعه پیش رود.

رئیس دانشگاه تهران گفت: سیاست دانشگاه تهران برای ایجاد پژوهشکده و گروه پژوهشی جدید در این پژوهشگاه آسان گیری برای ورود است، البته پژوهشکده های جدید باید از استانداردهای لازم برای فعالیت برخوردار باشند.

وی افزود: دانشگاه تهران هیچ تعهدی برای حمایت از پژوهشکده های غیرفعال در پژوهشگاه را نداشته و بنابراین حمایت ها و پشتیبانی های لازم به طور مستمر از پژوهشکده های فعال صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: پژوهشگاه می تواند آموزش را از این وضعیت که براساس نیاز دیگر کشورها تدوین شده است خارج کرده و متون درسی تخصصی متناسب با نیازهای جامعه را تدوین و تقویت کند.

کد خبر 187761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز