همشهری آنلاین: پزشکان انگلیسی هشدار دادند هر روز حداقل 10 نفر بر اثر عارضه لختگی خون جان خود را از دست می‌دهند که علت افزایش تعداد این قربانیان، تمایل هرچه بیشتر کارمندان برای صرف غذا در پشت میز کار است.

به گزارش ایسنا، این متخصصان تاکید دارند که نزدیک به 75 درصد از کارمندان ادارات در گروه سنی 21 تا 30 ساله و طی 10 ساعت کار مداوم حتی برای غذا خوردن نیز به خودشان زنگ تفریح نمی‌دهند و ناهار را هم پشت میز کار می‌خورند.

پزشکان در این مطالعه تاکید کردند صرف غذا پشت میز کار خطر لختگی خون و ابتلا به ترومبوس سیاهرگ عمیق را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

به نوشته روزنامه میرور، کارشناسان سلامت و تغذیه می‌گویند: تقریبا همه ما این کار را انجام می‌دهیم یعنی ساعات طولانی پشت میزکار می‌نشینیم و ساندویچ به دست، ناهارمان را نیز در همان وضعیت می‌خوریم بدون اینکه یک زنگ تفریح کوتاه به خودمان بدهیم.

more پنج ماده غذایی مفید برای حفظ سلامتی کارمندان

رواج همین الگوی غلط غذا خوردن در میان کارمندان موجب شده که تعداد قربانیان عارضه ترومبوس سیاهرگی عمیق در افراد زیر 40 سال با سرعت افزایش پیدا کند به طوری که در سال 2010 میلادی تعداد این قربانیان 94 نفر در حالی که در سال 2007 میلادی 67 نفر بوده و به این ترتیب آمار تلفات ناشی از این عارضه عروقی 40 درصد افزایش یافته است.

این عارضه زمانی کشنده می‌شود که لخته‌های خونی تشکیل شده و عروق سیاهرگی به ریه‌ها می‌رسند. پزشکان نگران این واقعیت هستند که بسیاری از موارد ابتلا به ترومبوس سیاهرگی به موقع تشخیص داده نمی‌شوند.

کد خبر 187617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز