همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر در بودجه پرداختی دولت به مترو کوتاهی شده هم می توان عذر خواهی کرد و هم جبران کرد. اما اطلاعات غلط عنوان می کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، جعفر تشکری هاشمی با حضور در جلسه امروز شورای شهرتهران بابیان این مطلب افزود پرداخت مالی دولت به شهرداری تهران را یک مرتبه ۸ برابر دولت‌های قبل عنوان می‌کنند و یک مرتبه ۱۱ برابر که اگر همینطور ادامه یابد احتمالا در آینده به عدد چند صد برابر هم خواهد رسید اما این کمک‌ها نصف تمام دوره سال‌های قبل بوده است. میزان این پرداختی را ازقبل از سال ۸۴ و همچنین بعد از سال ۸۴ تاکنون بررسی کرده‌ایم.

وی با تاکید براینکه مترو راه حل ترافیک تهران است افزود: هیچ‌گاه مصوبات مجلس در این مورد اجرایی نشده و به جز یاری شهرداری تهران و شورای شهر اقدامی صورت نگرفته است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه دولت برای حفظ وضع موجود ناوگان کنونی اتوبوسرانی، سالانه یک هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران بدهد تصریح کرد: در دو سال اخیر که در مجموع باید ۲ هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری داده می‌شد، حتی یک دستگاه نیز داده نشده است. آن وقت چطور می‌گوییم مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. در این شرایط آن‌ها ترجیحشان با وسایل شخصی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به سهم قانونی شهرداری تهران از جرایم رانندگی نیز اشاره کرد و افزود: سهم جرایم رانندگی علیرغم اینکه به همه شهر‌ها و همه دستگاه‌ها پرداخت شد، تهران را استثنا کردند و در سال گذشته هیچ مبلغی به شهرداری تهران اختصاص ندادند که از شورای شهر می‌خواهم با این برخوردهای تبعیض آمیز برخورد کند.

معاون شهردار تهران در خصوص پروژه پیاده راه خیابان ۱۷ شهریور نیز گفت: این طرح مصوبه کمیسیون ماده ۵ را داشته و بودجه‌اش نیز تصویب شده است. اینگونه نبوده که به دور از چشم شورا و در خلوت تصمیم گیری شود.

وی در ادامه به همکاری تنگاتنگ شهرداری با پلیس راهور اشاره کردو گفت: هیچ تصمیمی در رابطه با ترافیک تهران اتخاذ نمی‌شود مگر اینکه در جلسات تخصصی کار‌شناسی با پلیس راهور به نتیجه برسیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه نبود ترافیک در تهران انتظار درستی نیست گفت: باید ترافیک ایمن در شهر فراهم کرد. همچنین در روز ۵ کیلومتر خودرو به تهران اضافه می‌شود که باید بنابراین روزی ۵ کیلومتر پارکینگ برایشان احداث کرد.

وی افزود: راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به عنوان یک نهاد تخصصی بسیار موفق عمل کرده و با توانایی فنی خوبی پیش رفته است.

معاون شهردار تهران افزود: پلیس راهور با دانش روز عجین شده و توسعه فرهنگی و آموزشی را به خوبی دنبال کرده که باعث شده تصادفات منجر به جرح و فوت ۲۰ درصد کاهش یابد.

تشکری با بیان اینکه سردار رحیمی در گزارش خود فروتنانه عمل کرده و مشکلات را عنوان نکردند اظهار داشت: باید به معیشت کارکنان پلیس راهور توجه بیشتری شود. آن‌ها در اوج تعطیلات ما بحران کاری خود را پشت سر می‌گذارند و درشرایط بد آب و هوا فعالیت می‌کنند. همچینن خودوروهای بنزی که ۱۰ سال پیش به مجموعه پلیس آورده شد باید تعویض شود.

کد خبر 187335
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز