مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اعلام کرد: با تلاش مهندسان و متخصصان، عملیات لیفت اول کره پانورامای دفاع مقدس به پایان رسید.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، علی اصغر مونسان در مورد وضعیت احداث پانورامای دفاع مقدس گفت: از ویژگی‌های این پانوراما می‌توان به قطر ۴۰ متری گنبد با بتون مسلح آن اشاره کرد که ۲۷ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و با اجرای بخش مفهومی به انعکاس رویدادهای سال‌های دفاع مقدس می‌پردازد.

وی ادامه داد: این پروژه، بزرگ‌ترین پانوراما در نوع خود و اولین در خاورمیانه محسوب می‌شود. از نظر حجم، اندازه و تاثیرگذاری منحصر به فرد بوده و با توجه به استفاده از فن آوری نوین با دیگر پانوراماهای ساخته شده در خاورمیانه قابل مقایسه نیست.

مونسان افزود: «پانورامای دفاع مقدس» یک اثر هنری خلاقانه است که به موضوع اشغال، دفاع و آزاد سازی میهن عزیزمان از چنگال متجاوزان بعثی می‌پردازد. این اثر مکمل فضاهای باغ موزه دفاع مقدس محسوب شده و عملیات اجرایی آن توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران عنوان کرد: نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، کافی شاپ، فضای فروشگاهی، فضای تصاویر دیجیتالی، گالری سلاح‌های دوره مقاومت، فضای نمایشگاه حجمی و نقاشی پانوراما بخش‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه چند سالی است که فضاهای نمایشی ویژه‌ای برای القاء حس حضور به مخاطب در سراسر دنیا ساخته شده است، خاطرنشان کرد: اساس این فضا‌ها قطاعی از نیم کره است که روی آن تصاویر با توالی درست و تاریخی نقش می‌بندد و مخاطب در محیط دایره‌های میانی قرار می‌گیرد و با موضوع آشنا می‌شود و جلوه‌های نوری و صوتی نیز به این حس حضور کمک می‌کنند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اضافه کرد: مساحت این اثر هنری بالغ بر ۱۷۰۰ مترمربع است که پس از ارائه نقاشی اولیه با ابزار رایانه‌ای روی فضای جغرافیایی محل مزبور انتقال یافته و در قطعات مناسب با همپوشانی از قبل تعیین شده باز تولید می‌شود.

وی افزود: پس از این مرحله نوبت به انتقال این تولیدات بر دیوار پانوراماست که با نظارت هنرمندان انجام می‌پذیرد و در نهایت فضاسازی با ساخت دکورهای ویژه، تکمیل می‌شود.

مونسان اظهار داشت: معماری موزه مشتمل بر سه بخش، تالار اصلی پانوراما، گالری و فضای جانبی آن تعریف و تهیه شده است. این ساختمان دو طبقه است و ورودی‌های آن بر اساس طرح‌های مورد استفاده در عملیات مختلف طراحی شده و در مرحله پایانی نیز برگردان نقاشی روی دیواره پانوراما انتقال می‌یابد و با کمک تجهیزات ویژه صوتی و تصویری، تأثیر آن در بخش‌های مورد نظر بیشتر می‌شود.

کد خبر 187175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز