دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

بیرجند: عشایر خراسان‌جنوبی با کمترین امکانات در نوار مرزی ساکن هستند و در این میان دانش‌آموزان عشایر منطقه زیرکوه تا همین چند وقت پیش از داشتن مدرسه محروم بوده و در کانکسی 12متری مشغول به تحصیل بودند.

مدرسه عشایری

 به‌عبارت دقیق‌تر تنها محله عشایری منطقه زیرکوه خراسان‌جنوبی که از مدرسه برخوردار است، محله چاه باشا بوده که آن هم در یک کانکس 12متری 22دانش‌آموز در پنج پایه تحصیلی، تحصیل می‌کردند. این مدرسه هیچ یک از استانداردهای آموزشی را نداشت‌ و فاصله کمتر از یک متر دانش‌آموز با تخته سیاه، برخوردار‌نبودن از وسایل گرمایشی و سرمایشی، نبود تانکری برای آب شرب دانش‌آموزان، نبود سرویس‌های بهداشتی و امکانات ورزشی هم از دیگر مشکلات این فضای آموزشی بود.‌اما حالا مدرسه‌ای برای بچه‌های زیرکوه به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس اداره عشایری شهرستان قائن در همین خصوص به مهر گفت: این مدرسه در مدت چهار‌ماه به بهره‌برداری رسیده است. سیدعلی نوربخش، اظهارداشت: هزینه این پروژه از محل اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش استان تأمین شده است. وی‌ گفت: مدرسه فعلی دارای اتاقی برای استراحت معلم و مکانی برای نگهداری اسناد و اوراق دانش‌آموزان است.

کد خبر 187154

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز