همشهری آنلاین: چهارمین دو سالانه نقاشی دامون‌فر با حمایت بانک سامان و در میان استقبال بسیار پر شور هنرمندان و هنر دوستان عصر جمعه 14 مهر 91 در گالری پردیس ملت آغاز به کار کرد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، در مراسم افتتاحیه این رویداد ملی، سیف الله پویا راد مدیر دو سالانه نقاشی دامون‌فر در سخنان کوتاهی خواهان هموار شدن راه نقاشان جوان برای دستیابی به قله‌های ترقی شد و گفت: «جوامعی همای سعادت را به آغوش می‌کشند که بر روی نیروی انسانی جوان خود سرمایه گذاری بلند مدت کنند؛ در واقع بالندگی و دانش ورزی نسل جوان در هر سرزمینی آینده روشن آن دیار را تضمین می‌کند».

پویا راد، جوانان امروز ایران را یکی از شایسته ترین و نخبه ترین جوانان امروز دنیا خواند و تاکید کرد: «نمونه بارز آن همین نقاشان جوان که با نگاه نافذشان به مسائل پیرامونی، قلب آدمی را سرشار از عشق می‌کنند».

وی با سپاس از حمایت های بانک سامان، موسسه تصویر شهر شهردار تهران و گالری پردیس ملت خواهان بستری مناسب شد تا دیگر بخش های خصوصی کار آمد نیز برای رونق افزایی به رویدادهای هنری، به این عرصه پای بگذارند.

فرح اصولی، نقاش صاحب سبک کشورمان که برای دومین دوره پیاپی ریاست شورای داوری چهارمین دو سالانه نقاشی دامون‌فر را بر عهده دارد دیگر سخنران این مراسم بود.

اصولی گفت:«از تماشای آثار درخشان جوانان نقاش و استعدادهای نوظهوری که هر دو سال یک بار در دامون فر بروز می‌یابند، اعتماد به نفس بیشتری می‌یابم».

وی تا کید کرد: «امروز جوانان نقاش ایران جایگاه خاص خودشان را یافته اند و برخی شان در گالری های مهم دنیا آثارشان را ارائه می‌کنند.

بنابر این باید باور کرد که گذشت دورانی که فکر می‌کردیم حرفهای مهم را باید دیگران بزنند و هنرمند ایرانی مجبور است آنها را تکرار کند.

امروز بسیار پیش می‌آید که در این گالری مهم گوش تیز می‌کند ببینند هنرمند ایرانی چه می‌گوید».

وی از اینکه نقاشان جوان در پی یافتن راه شخصی خود هستند، ابراز خشنودی کرد و گفت: تاثیر پذیری برای نقاشان زیر 25 سال امر بدیهی است اما برنده آن کسی است که به درون خودش چشم بیندازد و آن را در بوم خرد بازگوید».

فرح اصولی در پایان ضمن تشکر از دامون‌فر خواهان استمرار این رویداد ملی در سالیان دراز شد و تاکید کرد: قدر و اهمیت این بی‌ینال را ده سال بعد خواهیم فهمید، من همچنان معتقدم به جهت روح حمایت کنندگی بخش خصوصی و پرهیزش از نظارت و آزاد گذاشتن دست هنرمند و اعتماد به ذهن خلاق او باید برپایی چنین رویدادهایی را به بخش خصوصی واگذاشت.

همزمان با مراسم افتتاحیه چهارمین دو سالانه نقاشی دامون‌فر، کارگاههای تخصصی نقاشی کودکان و نوجوانان زیر نظر یاسمین سینایی در زیر طاق قوسی شکل گالری پردیس ملت آغاز به کار کرد که یکشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته از ساعت 17 تا 20 به صورت رایگان برپا خواهد بود.

در چهارمین دو سالانه نقاشی دامون‌فر 100 نقاشی از 70 نقاش جوان زیر 25 سال ایران به تماشا درآمده است که 28 مهر در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

علاقمندان به تماشای این آثار می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 به گالری پردیس ملت مراجعه کنند.

کد خبر 186896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز