مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه صنعتی شریف از پرتاب ماهواره دانشجویی این دانشگاه با قدرت تصویربرداری رنگی و کیفی بسیار بالا در آینده‌ای نزدیک خبر داد

ماهواره دانشگاه صنعتی شریف، در نوبت پرتاب

به گزارش ایرنا، دکتر رضا روستا آزاد در مراسم آغاز به کار هفته جهانی فضا در پژوهشگاه فضایی ایران اظهار داشت: ماهوارهˈ شریف ستˈ از قوی‌ترین ماهواره‌های عرصه تصویر برداری آن هم به صورت رنگی است و می‌توان اذعان داشت دانشگاه صنعتی شریف پیشتاز عرضه ماهواره سازی در سایر دانشگاه‌های ایرانی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به پیشرفت هرچه بیشتر می‌بایست در این مرحله از کار کمی به سمت کارهای کیفی گام برداریم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از ایجاد رشته مدیریت مهندسی در کشور خبر داد و گفت: کشورهای ابر قدرت در این زمینه برای پیشبرد اهداف استفاده می‌کنند و با تجمیع مدیریت در حیطه‌های هنری، فناوری فضایی و مهندسی به پیشبرد اهداف خود رسیده‌اند.

وی همچنین با یادآوری اینکه مقالات ˈآی.اس.آیˈ در کشور دارای رشد بی سابقه شده است گفت: امروز رقابت در عملیاتی سازی دانش‌های لبه فناوری است که می‌بایست هرچه بیشتر در این زمینه فعالیت کرد.

روستا آزاد اظهار داشت: امروزه در عرصه رقابت‌ها سیستم‌ها به سیستم‌های خودخورنده تبدیل می‌شود و با افزایش سطح فناوری‌ها، تعداد بازیگران کمتر و ارزش اقتصادی فعالیت‌ها در این سطح بسیار افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای مثال در صنایع خودروسازی افراد بسیاری فعالیت می‌کنند و این فعالیت کنندگان با افزایش سطح فناوری‌ها کمتر می‌شود و در عرصه‌های بالاتر هرکشور که در نوک پیکان بنشیند برنده است.

کد خبر 186778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز