همشهری آنلاین: به گفته میرکل تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد، سقف وام دوره دکترای تخصصی به 25 میلیون ریال، دوره کارشناسی‌ارشد تا سقف 10 میلیون ریال و دوره کاردانی و کارشناسی به 5 میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش مهر، محمد حسین سدهی‌نیا اضافه کرد: دانشجویانی که بدهی معوق دارند وام آنها در صورتی که واجد شرایط باشند به وام‌های بلندمدت تبدیل خواهد شد، همچنین از این پس مدت بازپرداخت وام شهریه دانشجویان از 30 به 60ماه افزایش پیدا می‌کند و آن دسته از دانش آموختگانی که باید به خدمت سربازی بروند پس از پایان دوران خدمت می‌توانند نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.

مدیرکل تسهیلات اعتباری، مالی و رفاهی دانشگاه آزاد از افزایش میزان کمک هزینه تحصیلی خبر داد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و موافقت رئیس دانشگاه، میزان کمک هزینه تحصیلی یک میلیون ریال افزایش پیدا کرد، بنابراین به دانشجویان مجرد 5 میلیون ریال و دانشجویان متاهل 6 میلیون ریال کمک‌ هزینه تحصیلی در هر ترم آموزشی تعلق خواهد گرفت.

سدهی‌نیا با اشاره به افزایش میزان وام اجاره مسکن، گفت: از این پس، یک میلیون ریال به میزان وام اجاره مسکن دانشجویان افزوده خواهد شد، به ‌گونه‌ای که به دانشجویان مجرد مبلغ 5 میلیون ریال و به دانشجویان متاهل 6 میلیون ریال برای مدت یک سال تحصیلی وام اجاره مسکن تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان وام ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته، ادامه داد: در گذشته میزان وام ازدواج که به زوجین تعلق می‌گرفت 12 میلیون ریال بود که از این پس این میزان 15میلیون ریال افزایش یافته و زوجین طی مدت 20 ماه باید نسبت به بازپرداخت اقساط اقدام کنند.

سدهی‌نیا همچنین از افزایش میزان وام ضروری از مبلغ 10 میلیون به 12 میلیون ریال خبر داد.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد، به میزان منابع مالی موجود در صندوق رفاه دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: کل منابع دولتی ما 640 میلیون ریال است، یک ‌هزار و 50 میلیون ریال هم قرار است طی قراردادی که با بانک صادرات منعقد کرده‌ایم به‌عنوان وام قرض‌الحسنه در اختیارمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: موجودی صندوق دانشگاه آزاد نیز حدود 2 هزار و 137 میلیارد ریال است و کل اعتبار حدود 4 هزار و 600 میلیارد ریال است که با این میزان اعتبار تنها می‌توان به 800 هزار دانشجو آن هم تا سقف 7 میلیون ریال وام شهریه داد.

سدهی‌نیا در توضیح گفته‌های خود افزود: با توجه به زمانبر بودن ثبت‌نام و معرفی بیش از 40 هزار دانشجو بعید است بتوان کل اعتبار در نظر گرفته شده را جذب کرد.

مدیر کل تسهیلات اعتباری و رفاهی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه شهریه دانشجویان باید هنگام ثبت نام مشخص و روشن شود، افزود: نباید واحدهای دانشگاهی به دلیل عدم پرداخت شهریه، دانشجویان را از امتحان منع کنند.

کد خبر 186723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز