همشهری آنلاین: بخشی از مردم به علت شرایط اقتصادی حاکم، سرمایه‌های نقدی خود از قبیل طلا و ارز را در خانه نگهداری می‌کنند که این امر موجب خطرات جانی، مالی، روانی و اقتصادی درجامعه می‌شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم رونمایی از تجهیزات جدید تشخیص هویت و آغاز به کار تیم‌های بررسی صحنه جرم گفت: امروز واحدهای جدیدی برای بررسی صحنه جرم افتتاح می‌شود که نشان می‌دهد خوشبختانه نیروی انتظامی سیر پرسرعت حرفه‌ای شدن را تعقیب می‌کند.

وی در رابطه با روش‌های نیروی انتظامی در سال‌های گذشته تصریح کرد: روش‌های سنتی مبنی بر فشار و اقرار کنار گذاشته شده است و با استفاده از تیم‌ها و تجهیزات مدرن به کشف جرم‌ها می‌پردازیم.

احمدی مقدم در رابطه با گلایه مردم در جدی نگرفتن سرقت‌های خرد از طرف نیروی انتظامی افزود: تیم‌های نیروی انتظامی و کشف جرم تمامی جرائم از جمله سرقت و قتل را پیگیری می‌کنند و تجهیزات امروزی این نیرو‌ها موجب سهولت در بررسی صحنه جرم از جمله سرقت در منازل و مغازه‌ها شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با اقدامات جنایی که به اثربرداری و کشف جرائم نیازمند است نیروها آموزش لازم را دیده‌اند و ترکیبی از تیم‌های شناسایی با روش‌های مدرن با استفاده از آثار بسیار قدیمی که حتی از نظر مجرمان ناچیز شمرده می‌شود در کشف جرم گام‌های موثری را برداشته‌ایم.

وی از پیشرفت مرکز تشخیص هویت در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه در موضوعات گروگان گیری صد در صد کشف داشته‌ایم و همچنین کشف جرم در قتل را به بالای ۹۰ درصد رسانده‌ایم که این آمار جزو آمار بالا در دنیا محسوب می‌شود.

احمدی مقدم در رابطه با کنترل بازار ارز تصریح کرد: ستاد مربوط به کنترل بازار ارز مسئولیت رسیدگی به این موضوع را دارد و اطلاع رسانی لازم از‌‌ همان ستاد انجام می‌شود این در حالی است که دستگاه‌های امنیتی دیگر از جمله تعزیرات و بانک مرکزی در این زمینه همکاری‌هایی را خواهند داشت و هر وقت تصمیم گرفته شود از آن تصمیم استقبال می‌کنیم.

وی در رابطه با ارزش سرقت‌ها در سال‌های گذشته افزود: در سال‌های گذشته سرقت‌هایی که زیر ۱۰۰ هزار تومان صورت می‌گرفت را سرقت‌های خرد و بالای آن را سرقت‌های عمده محسوب می‌شد که البته این ارقام باید جابجا شوند و تمرکز اصلی ما در سرقت‌های عمده صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با سرقت‌های خرد بیان کرد: در سرقت‌های خرد از مجرم به جرم می‌رسیم به طوری که نرم افزارهایی طراحی شده است که تشابه جرم‌ها را ثبت می‌کند و پس از دستگیری باند‌ها و مجرمین بسیاری از سرقت‌ها و جرائم که حتی به پلیس اطلاع رسانی نشده است کشف می‌شود. در سرقت‌های خرد هدف ما رسیدن از مجرم به جرم است.

احمدی مقدم در رابطه با سرقت‌های عمده و جنایی خاطرنشان کرد: در این جرائم همچون جنایات و کلاهبرداری‌هایی که آثار اجتماعی بالایی دارند از تمامی مدارک و شواهد استفاده می‌شود چراکه قطعیت کشف باعث بازدارندگی شدید می‌شود و علاوه بر آموزش همگانی قطعیت کشف از مهم‌ترین عوامل در کاهش جرائم محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌های مختلف با نیروی انتظامی افزود: یکی از مشکلات ما در کشف جرم عدم اتصال کارت‌های ملی به سیستم بیومتریک است که با ثبت اطلاعات بیومتریک همچون BMA در کارت‌های شناسایی افراد امکان جعل هویت و اسناد تقریبا صفر می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار احمدی مقدم در رابطه با نگهداری ارز و طلا در خانه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی حاضر تاکید کرد: ‌بخشی از مردم به علت شرایط اقتصادی حاکم احساس می‌کنند که احتمال دارد سرمایه نقدی آن‌ها دچار سقوط شود و این در حالی است که بنابر اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی مبالغ زیادی طلا و ارز در خانه‌ها نگهداری شده است که این امر موجب خطرات جانی، مالی، روانی و اقتصادی درجامعه می‌شود مردم باید از این گونه رفتار‌ها پرهیز کنند.

کد خبر 186707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز