همشهری آنلاین: با گذشت 3 هفته از آغاز سال تحصیلی تعمیرات و تجهیز برخی از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران هنوز به اتمام نرسیده و وجود کارگران در خوابگاهها موجبات نارضایتی دانشجویان را فراهم کرده است.

به گزارش مهر، برخی دانشجویان دختر دانشگاه تهران که قرار بود از 25 شهریورماه در خوابگاههای تازه بازسازی شده کوی این دانشگاه اسکان یابند، به علت عدم اتمام تعمیرات در این خوابگاهها با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند.

بر اساس اعلام دانشجویان این خوابگاه، علیرغم اعلام قبلی دانشگاه تهران مبنی بر در اختیار گذاشتن خوابگاه به دانشجویان دختر شهرستانی اما این امر محقق نشد و تا امروز که سه هفته از سال تحصیلی می گذرد و تقریباً تعمیرات به پایان رسیده اما کارگران هنوز خوابگاه دختران را ترک نکرده و موجبات نارضایتی دانشجویان را فراهم کرده اند.

در طول این سه هفته دانشجویان از این خوابگاه به آن خوابگاه منتقل می شدند و در نهایت برخی از این دانشجویان مجبور شدند به منزل اقوام یا دوستانشان بروند.

در همین زمینه علیرضا وجهی، مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مگر می شود ما بخواهیم کارگران در خوابگاه دختران بمانند؟ برای من هر یک ساعتش هم مهم است که کارگران هر چه زودتر خوابگاهها را ترک کنند، هم اکنون ساختمانهای خوابگاهها به گونه ای بازسازی شده اند که نظیر آن طی 30 سال گذشته وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در این زمینه قطعاً ضعفهایی وجود دارد که باید هر چه زودتر آن را مرتفع کرد و ما هم که نمی توانستیم دانشجویان را اسکان دهیم اما مجبوریم در ساعات خاصی که دانشجو در خوابگاه نیستند به کارگران اجازه دهیم تا با ورود به این خوابگاهها برخی اشکالات را برطرف کنند.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه تهران، به محض اینکه دانشجویان پس از گذراندان امتحانات پایان ترم سال گذشته از خوابگاه تخلیه شدند عملیات بازسازی خوابگاهها آغاز شد اما به علت اساسی بودن این تعمیرات، زمان طولانی را به خود اختصاص داد زیرا ساختمانها تا روی اسکلت خالی و دوباره بازسازی شدند.

وجهی گفت: این نوید را می دهم که خوابگاههای دانشگاه تهران از نظر سیستم گرمایشی، سرمایشی، روشنایی و سایر امکانات تجهیز شده اند ولی تجهیز خوابگاه کمی زمان می برد اما در سریعترین زمان، کارگران از خوابگاهها خارج می شوند.

کد خبر 186686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز