همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: با افزایش قیمت ارز، قیمت قطعات یدکی و تجهیزات مورد نیاز مترو بیش از ۳ برابر افزایش یافته است، این در حالیست که هنوز ریالی از یارانه مترو توسط دولت پرداخت نشده و به شدت در خصوص اورهال کردن و تعمیرات اساسی واگن‌ها و تامین قطعات یدکی مترو دچار مشکل شده‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی قلی‌ها با بیان این مطلب افزود: پرداخت نشدن یارانه بلیت مترو تهران از سوی دولت مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده و با بودجه و یارانه‌های که شهرداری تهران بابت بلیت مترو پرداخت می‌کند صرفا قادریم که حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنیم و به شدت در خصوص اورهال کردن و تعمیرات اساسی واگن‌ها و تامین قطعه یدکی دچار مشکل شده‌ایم و صراحتا اعلام می‌کنیم که بودجه‌های مصوب و یارانه بلیت مترو باید ظرف یکی دو هفته آینده پرداخت شود تا خدمات رسانی مترو دچار مشکل نشود.

وی افزود: با ورود ۱۰ رام قطار به خطوط داخلی مترو و ۳ رام قطار به خط ۵ (تهران- کرج) همزمان با آغاز مهرماه، میزان جابه جایی‌های روزانه مترو از ۵/۲ میلیون نفر در روز به حدود ۲ میلیون ۸۵۰ هزار نفر افزایش یافته است و مترو توانسته بیش از پیش نقش مهمی را در جابه جایی‌های شهری ایفا کند.

قلی‌ها تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با افتتاح ایستگاه‌ها و واگن‌های جدید تا پایان سال، میزان جابه جایی‌های مترو در روز به بیش از ۳ میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه ساعت پیک ترافیک مترو اکنون، صبح‌ها از ساعت یک ربع به هفت تا 9:5 و بعد از ظهر‌ها از ساعت ۵/۳ تا ۸ شب است گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط یک ۵/۴ دقیقه، خط دو ۴ دقیقه و خط چهار مترو ۷ دقیقه است که امید است تا ۲ ماه آینده با بهره برداری از پایانه کلاهدوز، سرفاصه حرکت‌ها در خط ۴ از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: چنانچه حمایت‌های جدی و همه جانبه از مترو تهران صورت گیرد و اعتبارات مصوب و مورد نیاز مترو به موقع پرداخت شود، با ورود واگن‌های جدید می‌توانیم سرفاصله حرکت قطار‌ها را در خطوط داخلی مترو به ۳ دقیقه کاهش داده و در واقع سهم جابه جایی‌های مترو را در سفرهای شهر به شدت افزایش دهیم.

کد خبر 186443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز