همشهری آنلاین: پذیرفته شدگان در کنکور دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی 9 و 10 مهر ماه می‌توانند در مراکز مورد پذیرش با پرداخت شهریه ثبت نام کنند.

به گزارش مهر، پرونده تمام پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی سال 91 دانشگاه آزاد جهت احراز صلاحیتهای عمومی تحت بررسی است و ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان این مرحله منوط به تأیید صلاحیت های عمومی توسط مراجع ذیصلاح خواهد بود.

پذیرفته شدگان امروز و فردا 9 و 10 مهرماه مهلت ثبت نام در مراکز قبولی خود را دارند.

ضوابط مربوط به بورسیه

متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی پس از قبولی قطعی در دوره دکتری تخصصی می توانند با مراجعه به سایت استخدام اینترنتی دانشگاه آزاد به نشانی http://jazb.iau.ir نسبت به ارائه درخواست و انجام مراحل بورسیه با توجه به ضوابط اقدام کنند.

دانشگاه آزاد پس از پایان مهلت مقرر، برابر آئین نامه های جاری تقاضاها را مورد رسیدگی قرار داده و در صورت انطباق با شرایط، زمان مصاحبه را که منحصراً برای پذیرش بورسیه انجام می گیرد به طریق مقتضی به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.

دانشجوی بورسیه مکلف است برابر مقررات در هر یک از واحدهای دانشگاهی سراسر کشور بنا به تشخیص شورای بورس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به انجام وظایف دانشگاهی محوله ادامه دهد مگر آن که پیش از این در مورد محل خدمت او توافق حاصل شده باشد.

افرادی که در استخدام سازمانها یا نهادهای دیگر باشند، نمی‌توانند بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

تمام دانشجویان دوره دکتری تخصصی اعم از آنها که بورسیه می شوند یا به طور آزاد ثبت نام می کنند باید به طور تمام وقت به تحصیل در دوره دکتری اشتغال داشته باشند.

برای ثبت نام و اشتغال به تحصیل در دوره دکتری تخصصی افرادی که در استخدام وزارتخانه ها، سازمانها و ارگانهای مختلف هستند، باید مدارکی مبنی بر مرخصی، مأموریت به تحصیل یا استعفاء از آن وزارتخانه، سازمان یا ارگان در هنگام ثبت نام ارائه کنند.

مربیان دانشگاه که بعنوان دانشجوی دوره دکتری تخصصی پذیرفته می شوند، می توانند با استفاده از مأموریت تحصیلی با دریافت حقوق و مزایای خود برابر ضوابط، بورسیه واحدهای دانشگاهی محل خدمت خود شوند.

اینگونه افراد در طول تحصیل نباید هیچگونه مسؤلیتی در دانشگاه به عهده گیرند و ساعت تدریس این قبیل افراد (مربیان مأمور به تحصیل) نیز مانند سایر بورسیه ها است.

تمام بورسیه ها باید تعهدنامه لازم را امضاء کنند تا چنانچه در هر مرحله از تحصیل ثابت شود که به کار اشتغال دارند، دانشگاه حق اخراج و توقف تحصیل آنها را داشته و در صورت اخراج هزینه انصراف را نیز طبق مقررات از آنان دریافت کند.

شهریه تحصیلی دوره دکتری تخصصی سال 91 به جز مراکز آموزش بین المللی به صورت علی الحساب بوده و از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده که به منظور تأمین بخشی از هزینه های این دوره در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می‌شود.

پذیرفته شدگان مراکز آموزش بین المللی توجه داشته باشند که اجازه انتقال و یا جابجایی تحت هیچ شرایطی به آنها داده نخواهد شد. شهریه تحصیل در مراکز بین المللی مطابق شهریه مناطق آزاد دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در زمان ثبت نام به داوطلبان اعلام خواهد شد.

هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی

داوطلبان پذیرفته‌شده باید مبلغ 70 هزار تومان بابت هزینه خدمات آموزشی جهت برگزاری مسابقات ورزشی، سمینارهای منطقه ای، دبیرخانه مناطق، تهیه کارت دانشجویی و کمک به صندوق رفاه دانشجویی را به همراه شهریه نیمسال نخست به شماره حساب جاری آن دانشگاه  واریز کند و این مبلغ فقط یک بار در طول دوره از هر پذیر فته شده دریافت می‌شود.

حق بیمه حوادث مبلغ 2 هزار تومان است که هر پذیرفته شده باید آن را به حسابی که دانشگاه مشخص می کند واریز کرده و رسید آن را به واحد تحویل دهد.

دریافت هرگونه وجه غیراز مبالغ تعیین شده تحت هرعنوان (جریمه، دیرکرد، کمک، خودیاری، بورسیه و ... ) ممنوع است.

کد خبر 186293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز